Facebook vylepšuje Cost-Per-Click

28. 8. 2015NávodyNovinky

Začátkem června Facebook oznámil, že bude dělat úpravy v Cost-Per-Click bidech. Jak to fungovalo dosud? Když inzerent bidoval v aukci CPC, mezi kliknutí se započítaly všechny typy kliknutí. A těch je na Facebooku mnoho (like, comment, share, shlédnutí videa, kliknutí na link atd.). Nově s verzí Ads API 2.4 Facebook roluje vylepšení, kdy se do úvahy pro CPC optimalizaci bude brát pouze kliknutí na link, tzv. link-click.

Jsou to ta kliknutí, která inzerenty zajímají nejvíce, protože odkazují uživatele na jejich web nebo do jejich mobilní aplikace.

V příštím týdnu Facebook postupně zavede toto vylepšení v CPC biddingu do Ads Manageru i Power Editoru. Zatím se to bude týkat pouze kampaní s cílem Website Clicks. Zhruba v polovině září pak rozšíří i o další cíle. Notifikaci, že se tak stalo, obdržíte přímo v Ads Manageru nebo Power Editoru. Když pak vytvoříte nové kampaně a budete bidovat CPC, Facebook vezme v úvahu pouze link clicks a bude optimalizovat pouze na link-clicks (reklama se zobrazí těm uživatelům, u kterých je předpoklad, že provedou právě tento typ kliknutí).

Co to pro vás znamená?

Budete bidovat na menší počet kliknutí a cena v aukci za pouze tento typ kliknutí bude vyšší, protože se jedná o cennější akci. Po update vašeho účtu tedy doporučujeme zvýšit váš CPC bid. Otestujte optimální CPC a až pak kampaň škálujte. V reportech uvidíte změny v CPC i CTR metrikách. Měla by vám klesnout cena za link-click, protože pouze na ten se teď Facebook zaměří při optimalizaci a bude v ní přesnější. V reportech tento typ kliknutí dnes vidíte jako „website clicks“ a „cost per website click“.

Zajímá vás víc? Přečtěte si o změnách CPC na Facebook for Business blogu.

Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře