Na českém a slovenském Instagramu je už dohromady kolem půl milionu registrovaných uživatelů. A i přesto, že se nejedná o malé číslo, většinu firem stále nechává chladným. Jak jinak si vysvětlit jejich absenci na této rychle se rozvíjející sociální síti? Ačkoliv od letošního září mohou firmy na Instagramu také inzerovat, spousta z nich si s ním stále moc neví rady. Kromě zastoupení několika zahraničních gigantů se toho na českém Instagramu moc neděje.
Proto bychom vám rádi ukázali několik ryze českých firem, které si na Instagramu už úspěšně budují základnu followerů. Inspirujte se.
Becherovka
Se svými 1 122 followery si nevede vůbec špatně. Přispívá alespoň jednou týdně, většinou momenty s flaškou.
ŠKODA Česká republika
Škodovka si dala na budování svého Instagram účtu opravdu záležet. Nebáli se to rozjet ve velkém přes projekt Instagramist, který umožňoval zajímavým přispěvatelům exkluzivní obsah z událostí. Aktuálně má účet přes 15 000 followerů a přispívá pravidelně.
ZOOT
Módní gigant má přes 15 000 folowerů a využívá Instagramu tak, jak by měla každá módní značka. Prezentace novinek a náhled do zákulisí přípravy kolekcí jsou tu samozřejmostí.
Life is porno
Vcelku malý, ale zato stylový e-shop s módou si se svými 13 000 followery vede více než dobře. Zaměřují se hlavně na informace ze zákulisí a různých sportovních i kulturních akcí.
Baťa
Česká obuvní značka si na Instagramu nevede vůbec zle. Přispívá pravidelně a může se pochlubit už 32 000 followery i atraktivním obsahem.
Deers
Jelení šperky designérky Kamily Písaříkové jsou v českých módních vodách známou značkou. Její účet na Instagramu se rozjel správným směrem a i přes zatím nízký počet 583 followerů postuje pravidelně zajímavý obsah.
Pivovar U Tří růží
Tato pražská restaurace je velmi krásným příkladem prezentace gastronomického podniku. Skvělých 5 000 followerů jasně značí, že to tato restuarace umí nejen v kuchyni.
Ambiente
Když je řeč o jídle na Instagramu, nesmíme vynechat ani slavný řetězec Ambiente s více než 5 000 followery. Jejich fotky jsou dokonalým lákadlem, ať už preferujete Café Savoy, Lokál, tradiční Čestr, trendy řeznictví Naše Maso či těstovinový ráj Pasa Fresca.
Pekárna Kabát
Pekárny i cukrárny mají obsah pro sociální sítě typu Instagram přímo dokonalý. Rozhodně o tom ví tato pražská pekárna, zatím s 500 followery má nakročeno rozhodně správným směrem.
Spousta českých i slovenských osobností, včetně Leoše Mareše či Taťány Kuchařové, se na Instagramu našla a ví jak s ním pracovat. Stále tu ale postrádáme mladé značky, které rozhodně mají co nabídnout. Na této líbivé sociální síti si dokážeme představit prezentaci restaurací, barů, obchodů všeho druhu (fotky prcků u e-shopů zaměřených na maminky s dětmi, roztomilé fotky koťátek na účtu obchodu s chovatelskými potřebami…) i služeb od kadeřnic přes eventové agentury až po kováře.
Samotná přítomnost na Instagramu však nestačí. Je potřeba pravidelně sdílet atraktivní obsah. Příkladem budiž třeba Kofola, která na Instagramu sice účet má, ale aktivní bohužel vůbec není. Přes 1 800 followerů rozhodně není málo a s obsahem, který by Kofola zvládla nabídnout, může tohle číslo jen růst.
Stejně tak česká značka luxusních šperků ALO Diamonds by si určitě své followery našla, už teď jich má přes 600.
Něco nám tu chybí? Podělte se o tipy na zajímavé profily v komentářích.