Ať už spouštíte menší projekt, nebo se to chystáte na Facebooku rozjet ve velkém, vyplatí se mít hned od začátku pořádek v kampaních. Už od prvních reklam vám pomůže především správné pojmenování.
Vymyslet celou strukturu názvů kampaní a reklamních setů sice zabere nějaký čas, ten se vám však v budoucnu bohatě vrátí, a to nejen díky snazší analýze reklam.
Proč je správná struktura pojmenování kampaní tak důležitá?
- Ušetří čas při porovnávání jednotlivých kampaní i reklamních setů.
- Jsou přehledné pro kolegu či klienta přebírající pojekt.
- Zjednoduší také hledání v Google Analytics.
- Zefektivní optimalizaci reklam – snadno a rychle zjistíte, jaký typ cílení/bidu/umístění vám funguje nejlépe.
- Časem váš účet poroste, jednoduše tak dohledáte starší kampaně.
- Do názvu si můžete přidat metriky, které jinak na Facebooku nenajdete. Co takhle filtrovat dle pojmenování akce, použitého obrázku nebo druhu zvoleného textu?
- Jsou užitečné při tvoření exportů pro klienta.
Pojmenováním kampaní tady určitě nemyslíme názvy jako Kampaň 1 nebo Ad set 2. Takové označení vám toho moc neřekne a určitě vám nepomůže v analýze minulých ani stávajících reklam. Navíc si při větším množství neuděláte ani žádný užitečný export. Do budoucna se nejedná o šikovné řešení.
Jak tedy navrhnout strukturu kampaní a reklamního setu?
Nejlépe se vysvětluje na příkladu:
Kampaň:
Název kategorie Země Druhy cílení
Elektronika | CZ/SK | ZÁJMY – cílení na široké publikum omezené pouze zájmy |
Knihy | CZ/SK | WCA – cílení na kategorii v určitém časovém období |
Děti | CZ/SK | LAL (x%) – cílení na lookalike publikum |
Muži oblečení | CZ/SK | ZÁKAZNÍK – cílení na stávající zákazníky |
Ženy oblečení | CZ/SK | DPA – produktový remarketing |
Příklad názvu kampaně:
Elektronika_CZ_ZÁJMY
Knihy_SK_DPA
nebo
WCA_Elektronika_CZ
LAL(1%)_Elektronika_SK
A odlišné metriky do reklamního setu:
Podkategorie Věk Umístění Pohlaví Vyloučení
Mobil | 18-55 | DNF – desktop NF | ž – ženy (f – female) | ex_nakoupili |
Romány | 18-55 | MNF – mobil NF | m – muži (m – male) | ex_7dní |
Děti hračky | 18-55 | MPA – desktop + mobil carousel ads | o – oba (a – all) | ex_děti oblečení |
Muži boty | 18-55 | RHS – pravý sloupec | ž – ženy (f – female) | ex_dpa |
Ženy boty | 18-55 | NF – desktop+mobil NF | m – muži (m – male) | ex_nakoupili 7 dní |
Příklad reklamního setu ke stávajícím kampaním:
kampaň Elektronika_CZ_ZÁJMY
reklamní set Mobily_18-45_RHS_m_Značky
(tzn. muži, kteří mají v zájmech značky telefonů)
kampaň WCA_Elektronika_CZ
reklamní set Pračky_25-65_NF_ž_7dní_ex_nakoupili
(tzn. website custom audience žen, které si prohlížely pračky v posledních 7 dnech, s vyloučením těch, které už nakoupily)
kampaň LAL(1%)_Elektronika_SK
reklamní set Mobily_19-35_m_lookalike_nakoupili_ex_wca7dní
(tzn. lookalike z mužů, kteří už nakoupili, s vyloučením návštěvníků kategorie za posledních 7 dní, na které např. běží už jiná kampaň)
Zda je pro vás důležitější pohlaví, věk, kategorie či typ cílení, je jen na vás. Nezáleží, co si dáte do kampaně a co do adsetu, hlavní je, aby to bylo přehledné pro vás. Vyloučení publika vůbec nemusíte používat, pokud vylučujete automaticky určitou skupinu. Podívejte se, jaké metriky lze ještě použít.
Tipy na užívané metriky/pojmy v kampaních a reklamních setech:
Umístění reklamy
- NF – News Feed
- RHS – Right Column
- Carousel
Zařízení
- All – všechna dohromady
- Mobile
- Android – pouze lidé používající Android
- iOS – pouze lidé používající iOS
- Desktop – reklamu vidí jen lidé na PC
Detaily
- Typ bidu (CPM, oCPM)
wca_visit1_rhs_(18-60)_cpm_products RHS
- Max budget/cena za instalaci apod.
CZ_nabidka_Internet (40CZK)
- Max COS, CPC
All categories NF (Target COS 5%)
- Datum spuštění/ukončení
fb_0915_ctw_fp_b_watches_eng
- Lokalita, jazyk
fb_0915_ctw_fp_b_watches_ar
- Typ cílení (website custom audience, zájmy apod.)
ocpm_all_web (20-40) – Interests
- Věk, pohlaví
wca15dni_muži
- Název akce
Sleva_na_druhou_obleceni_Sport
Protože nikdo není dokonalý, tady je rychlý návod na provedení změny názvu kampaně v případě, že si pojmenování rozmyslíte nebo prostě uděláte chybu:
- Přejděte do Správce reklam.
- V tabulce ve spodní části stránky vyhledejte kampaň, kterou chcete upravit.
- Najeďte myší na název kampaně a pak klikněte na symbol .
- Změňte název kampaně a vpravo dole klikněte na možnost Uložit a zavřít.