5 tipů pro zlepšení výkonu videí (1. díl)

16. 12. 2015Návody

Počet zhlédnutí videí na Facebooku denně přesahuje hranici 8 miliard. Uživatelé o videa mají zájem, a tak je na místě, aby na nich marketéři zapracovali. Facebook je naštěstí vaší pravou rukou a má k dispozici nástroje, pomocí kterých vylepšíte šance, že se na vaše spoty lidé podívají a budou je sdílet.

Letošní rok se dá směle nazvat rokem videa na Facebooku. Čísla denních zhlédnutí slaví mimořádný úspěch, jen od ledna se jejich sledovanost více než zdvojnásobila. I navzdory kritickým argumentům, že metriky jsou podezřelé, protože se zakládají na 3vteřinových zhlédnutích, nebo že jsou značně nafouknuté lidmi, kteří vykrádají virální videa z YouTube, se nesnižuje fakt, že video na Facebooku je velkou příležitostí pro marketéry.

V průběhu roku 2015 Facebook představil desítku nástrojů, které pomáhají, aby video bylo úspěšné. Připomeňte si s námi prvních 5 tipů, jak je využít na plno.

1. Plánujte videa automaticky

Stejně jako příspěvky, i zveřejnění videa na stránce jde naplánovat. Plánování pomáhá organizovat a automatizovat váš obsahový kalendář na Facebooku. Nastavení termínu, kdy video vyrazí do světa, je přitom velmi jednoduché a intuitivní.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

2. Nastavte datum platnosti videa

U videa lze nastavit také expirační datum. Když videu „vyprší platnost“, automaticky se skryje, což znamená, že už nebude viditelné na stránce ani na jiných místech na Facebooku, kde bylo sdíleno. Majitelům stránek ovšem zůstane přístup do statistik týkajících se videa. Tento nástroj je obzvlášť užitečný pro videa s licenčním omezením.

screenshot-2015-12-08-17-18-12

Zdroj: Facebook

3. Upoutejte i bez zvuku

Od té doby, co se video v News Feedu automaticky přehrává bez zvuku, je důležité zamyslet se nad tím, jak nejlépe vyprávět němý příběh. Někteří přidávají bannery, které udrží pozornost diváka, jiní experimentují s pohyblivými grafikami a obrázky. Další možností je přidat do videa titulky. Ty se nahrávají jako soubor s koncovkou .SRT během uploudu nebo úprav videa. Ve webovém rozhraní pak uživatelé zobrazí titulky pomocí buttonu CC na spodní straně videa, na mobilních zařízeních se titulky zobrazují automaticky, jakmile je vypnutý zvuk. Více se dozvíte v Help Centru.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

4. Spravujte a upravujte s Video Library

Video Library je místo, kde můžete organizovat a spravovat všechna vaše videa. Do „knihovny“ se dostanete přes možnost Nástroje pro zveřejňování na vaší stránce. Hledat a filtrovat videa můžete podle titulku, popisku a dalších. Můžete také upravovat a měnit detaily, přidávat titulky v jiném jazyce, měnit náhledový obrázek a podobně.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

5. Vložte video kamkoliv

Přehrávač na Facebooku umožňuje vložit video na webové stránky. Pokud plánujete oznámení nebo speciální okamžik, jichž se video týká, je dobré s novináři, partnery nebo dalšími sdílet embed kód videa. Ten najdete na Timeline své stránky, kde kliknete na spodní šipku vedle videa. Ta vám následně nabídne možnost zkopírovat daný kód.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Další pětici tipů, jak zvýšit výkon vašich videí, najdete zde.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře