Nativní videa na Facebooku hlásí největší procento engagementu. Potvrdila to nová studie od společnosti Quintly. Nativní videa totiž přitahují 4x více interakcí než videa nahraná z jiných zdrojů.
Studie zkoumala více než milion videopříspěvků na Facebooku. Mimo jiné se zaměřila i na míru interakcí a přišla na následující výsledky:
- Facebook: 0,53 %
- YouTube: 0,15 %
- Vimeo: 0,13 %
- ostatní: 0,14 %
Co se týče nahrávání videí na Facebook, nativní videa tak jasně převládají. Necelou čtvrtinu videopříspěvků tvoří videa převzatá z YouTube a ostatní videopřehrávače, jako je Twitch, Vevo nebo Red Bull, čítají dohromady jen kolem 10 %. Také v oblasti reklamy nativní videa na Facebooku vedou, jsou totiž nejčastěji promována.
Facebook již vynaložil mnoho úsilí a investoval mnoho prostředků, aby zvýšil tlak na lídra videotrhu YouTube. Má například vlastní algoritmus, který updatuje News Feed uživatelů. Díky němu je pak schopný určit, které video zasáhne více lidí.
Dalším důvodem, proč by firmy měly nahrávat videa přímo na Facebook a nikoliv prostřednictvím YouTube, je dispozice několika prvků, které pomáhají zvýšit interakce. Je to například funkce automatického přehrávání, které dokáže zaujmout pozornost při listování News Feedem.
Další výsledky studie najdete v této prezentaci: