Prosinec 2015 na Facebooku přinesl vůbec nejnižší nárůst organických Page Likes i míru engagementu za posledních osm měsíců. Od října ale naopak zaznamenal nejvyšší dosah příspěvků.
Tyto údaje zjistil průzkum společnosti Locowise, která se zabývá analytikou a reportingem na sociálních sítích. Výsledky za prosinec i celý loňský rok shrnula ve své studii, která přinesla i další zajímavá data:
- Prosincový nárůst organických Page Likes v hodnotě 0,14 % byl nejslabší od května.
- Dosah příspěvků měl v prosinci hodnotu 7,39 %, což je nejvíce od října.
- Prosincová míra post engagement s 5,01 % je nejnižší od května.
- Co se týče druhů příspěvků, největší dosah měla videa s 9,14 %, zatímco obrázky měly největší engagement s 5,4 %.
- Bezmála 42,15 % všech zkoumaných stránek využilo v prosinci reklamu na Facebooku, což stálo za 30,18 % jejich celkového dosahu.
Podle společnosti Locowise je vidět, že rok 2015 byl pro brandy na Facebooku skutečnou výzvou, neboť organické možnosti se v průběhu roku snižovaly. Pro rozšíření publika tak bude v roce 2016 pravděpodobně zapotřebí placená reklama. Ať je totiž obsah sebelepší, sám o sobě to příliš daleko nedotáhne.
Společnost také uvedla, že problémy s engagementem může mít na svědomí i to, že se uživatelé přemisťují z Facebooku do různých chatovacích aplikací. V porovnání má například Instagram během celého roku engagement silnější.