Instagram právě testuje detailnější analytické přehledy pro marketéry. Budou se stejně jako na Facebooku jmenovat Insights a poskytnou podrobné informace o sledujících uživatelích a výkonu příspěvků.
Nové analytiky patří do skupiny novinek, díky nimž se chce Instagram lépe přizpůsobit firmám a značkám. Naposledy nás překvapil třeba tím, že zavádí několik nástrojů, které profil přiblíží k business stránce.
V instagramových Insights, které nesou stejný název jako na Facebooku, najdete dvě kategorie přehledů – data o svých followerech a data o zveřejněných postech.
Data o followerech budou zahrnovat jejich věk, lokalitu, pohlaví nebo aktivitu, která se vztahuje k dané stránce, například kdy jsou online a jak moc se zajímají o váš obsah.
Zdroj: blog.later.com
Zdroj: blog.later.com
Zdroj: blog.later.com
Statistiky postů zahrnou například data o počtu impresí, dosahu či kliků na web. Přibyde také kategorie „Top posts“, která zobrazí všechny fotografie a obrázky publikované za určitou časovou periodu (7 a 30 dní), seřazené podle počtu impresí.
Zdroj: blog.later.com
Nové přehledy vám umožní lépe plánovat a optimalizovat vaše kampaně. Zjistíte například, kdy je nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků, kdy mají největší šanci zaujmout a kdy vygenerují nejvíce impresí, zda jsou starší posty pořád úspěšné nebo kdo se o váš obsah a firemní stránku nejvíce zajímá. Velkou výhrou je, že Instagram čerpá demografické údaje o uživatelích přímo z Facebooku, s nímž je úzce propojený, takže můžete vytvářet co nejlépe cílené kampaně i v prostředí Instagramu.