Account Kit byl v dubnu představen na konferenci Facebooku F8. Jedná se o nový nástroj, který umožňuje přihlašování bez nutnosti tvorby hesla. Vztahuje se zatím hlavně k aplikacím, ale je použitelný i pro přihlášení z webu. A dokonce ani nemusíte mít účet na Facebooku.
Také vás vždy odradí nutnost registrace a vymýšlení (a následné zapamatování) hesla? Rozhodně nejste sami. A protože situací, kdy je registrace pro užívání různých služeb nezbytná, je plno, rozhodl se Facebook všem uživatelům usnadnit život novým doplňkem.
Takzvaný Account Kit vám umožní zaregistrovat se do nově stažené aplikace několika způsoby: Buď zadáním vašeho e-mailu, telefonního čísla, anebo přes svůj účet na Facebooku. V prvních dvou případech vám přijde kód pro ověření, nemusíte si ale vytvářet uživatelské jméno ani heslo.
Zdroj: Facebook
Přihlášení přes SMS kód je podporováno už ve 230 zemích a 40 jazycích. Pokud si Account Kit ke své aplikaci nainstalujete, za rozesílané SMS nic neplatíte a limit je zatím nastaven na 100 tisíc rozeslaných zpráv měsíčně. Pokud by však potvrzovací SMS náhodou nedorazila, ale dotyčná osoba vlastní Facebook účet, může si nechat poslat heslo do notifikace právě tam.
Že přidání Account Kitu může zvýšit počet registrací, dokazuje případ indické hudební aplikace Saavn. Ta se od té doby, co k aplikaci pro přehrávání hudby přibyl Account Kit, může pochlubit 33% nárůstem registrací. Rozšíření totiž pomohlo některým neregistrovaným uživatelům přihlásit se do aplikace oficiálně.
Account Kit můžete propojit s novou i stávající aplikací. Usnadníte tak registrace většímu množství lidí a vám navíc odpadne starost o přihlašovací údaje vašich uživatelů.
Implementace
Pokud vás možnosti Account Kitu oslovily, návod k jeho zavedení na platformu iOS, Android nebo na webové stránky najdete v nápovědové sekci pro vývojáře. V zásadě stačí naimplementovat několik řádek kódu a nastavit Account Kit jako další používaný produkt ve vaší Facebook aplikaci. Na této stránce vyberte vaši aplikaci, které se nastavení týká, v levé části zvolíte možnost Add Product a následně Account Kit.
Facebook se u Account Kitu snaží co nejvíce držet konzistentního vzhledu. Nicméně několik úprav (zejména změn barev) dovoluje.
V později dostupné analýze pak můžete sledovat preference vašich uživatelů. Zjistíte například, zda si lidé oblíbili spíše přihlašování přes e-mailovou adresu, anebo prostřednictvím telefonního čísla.