Bezpečnost Custom Audiences aneb Proč se jich nebát

12. 7. 2016Návody

Custom Audiences jsou mocným nástrojem při cílení na ty správné lidi. Jsou ale také často zdrojem zbytečného strachu mnoha manažerů. Ti jsou právem opatrní kvůli bezpečnosti kontaktních údajů svých klientů. Proč se při dodržení některých základních pravidel bát netřeba, se dozvíte dále.

V dnešním světě jsou často ta správná data komoditou o nejvyšší hodnotě. Je proto logické, že nikdo nechce vydat v nebezpečí citlivé klientské údaje. Proto je vhodné i při vytváření takzvaných Custom Audiences na Facebooku ujasnit si některé základní otázky. Pojďme si projít, jak Facebook Custom Audience vlastně plní, co se stane s klientskými daty, když je „nasypete“ do Facebooku, a zda nějaké nebezpečí úniku informací hrozí. Uvidíte, že při dodržení několika bezpečnostních zásad se není čeho bát.

Jak se plní Custom Audience

Pojďme se na celý proces podívat krok za krokem. Jako první musíte nahrát seznam kontaktů ve formátu .csv nebo .txt do Business Manageru. Použít můžete e-maily, telefonní čísla nebo ID uživatelů mobilní aplikace.

ca2

ca3

Pokud vytváříte Custom Audience prostřednictvím Ads API, máte na výběr z širší nabídky kombinací jednotlivých informací. Kromě výše zmíněných jsou to i jméno, příjmení, datum narození (rok, měsíc, den), pohlaví, město, region, PSČ a země.

Facebook neporovnává vámi nahraná data v jejich původní podobě. V celém procesu tvorby Custom Audience neopustí váš počítač prostý text vašich klientských dat. Ještě ve vašem prohlížeči vytvoří Facebook z těchto dat jejich otisk – takzvaný hash. Konkrétně k tomu používá kryptografickou funkci SHA-256.

Příklad konverze textu pomocí SHA-256

Příklad Výsledek
hash(„sha256“, „mary@example.com“) f1904cf1a9d73a55fa5de0ac823c4403ded71afd4c3248d00bdcd
0866552bb79
hash(„sha256“, „15559876543“) 1ef970831d7963307784fa8688e8fce101a15685d62aa765fed23
f3a2c576a4e

Poté se pomocí SSL (Secure Sockets Layer) propojí se svými servery a zahashovaný shluk dat odešle. Princip zabezpečení přenosu informací je v tomto případě obdobný, jako když autorizujete platbu platební kartou na internetu.

Dokonce lze už při prvním kroku vkládat data již zahashované podle výše zmíněného standardu a tím naprosto zamezit tomu, aby se kdokoliv dostal k reálným klientským údajům a zneužil je. Odeslání hashe na servery Facebooku je navíc nutné autorizovat pomocí vašich přihlašovacích údajů. Stejně jako vždy i teď proto platí, že stojí za to věnovat zvýšenou pozornost správnému zabezpečení svého facebookového profilu.

Na své straně má pak Facebook stejný hash připravený pro všechna data všech svých uživatelů. Ten poté porovnává s tím vaším a za každou shodu přidá konkrétního uživatele do Custom Audience. Položky, které se neshodují, jednoduše ignoruje. Jakmile porovnávací proces skončí, vytvoří Facebook Custom Audience s nějakým ID, které sdružuje všechny nalezené uživatele. Vámi nahrané soubory dat se neukládají.

Výsledkem je tedy Custom Audience, které můžete použít pro cílení svých reklam. Toto publikum je přístupné pouze skrze váš reklamní účet autorizovaným adminům. Z takto vytvořeného publika není možné vytáhnout jednotlivé e-maily či jiná data a nelze z něj ani získat seznam konkrétních uživatelů. K dispozici je pouze přibližné číslo udávající jeho velikost.

Celý proces vytváření Custom Audience prošel bezpečnostním auditem a je certifikovaný nezávislou společností PricewaterhouseCoopers. Při dodržení výše určitých bezpečnostních zásad při nakládání s klientskými daty nic neriskujete a naopak můžete hodně získat.

Využijte výhod Custom Audience

Způsobů, jak využít Custom Audience, je spousta. Můžete oslovit své stávající zákazníky a nabídnout jim novou verzi svého produktu. Nebo je můžete z doručování reklamy vyloučit, a neplýtvat tak na ně budgetem, pokud potřebujete promovat něco, co už tito lidé mají.

Výborné je, že Custom Audience vytvořené ze stávajících zákazníků můžete použít i při cílení reklamy na potenciální nové zákazníky, a to díky takzvaným Lookalike Audience. Lookalike Audience je publikum vytvořené z uživatelů dané země, jejichž charakteristiky jsou co nejpodobnější zvolenému výběru. Díky nim pak můžete servírovat reklamu například lidem velmi podobným vašim stávajícím klientům.

V Business Factory jsem si na velkých klientech vyzkoušel všechny aspekty facebookové propagace. Zaujaly mě především možnosti dynamické tvorby, automatizace a chytrého vyhodnocování. V oblasti reklamy a onlinu pracuji od roku 2012, předtím jsem dobýval svůj denní chléb v mediální sféře. Zlatá vejce snášená datovou slepicí sklízím s týmem v projektu Arbitreo.com.

Komentáře