Facebook aktualizoval reklamní účel k podpoře povědomí o značce, který známe jako Brand Awareness. Nově zavedl optimalizace na pozornost a dosah, metrika Ad Recall Lift zase ukáže, kolik lidí si vaši reklamu vybaví. Všechny aktualizace budou od poloviny července dostupné globálně.
Brand Awareness se představila již na začátku letošního roku. Nyní Facebook přišel s novým řešením, který ještě zlepší výsledky a maximalizuje úspěšnost kampaní.
Tento reklamní účel totiž dosud nebylo možné příliš efektivně měřit v reálném čase a marketéři tak neměli možnost správně optimalizovat kampaň. Pro měření se využívaly nástroje jako CTR, Likes a další metriky engagementu. Ty však byly limitující a nešlo jednoznačně určit, zda a jak se podílejí na zisku.
Aby se tento problém vyřešil, Facebook nabídl dvě nová řešení k maximalizaci povědomí o značce. Kampaně totiž nově optimalizuje na dosah a pozornost.
Povědomí o značce a dosah
Obě metody najdete po rozkliknutí reklamního účelu Brand Awareness.
Při tvoření reklam si v nabídce můžete vybrat, zda budete optimalizovat na pozornost, nebo na dosah.
Optimalizace na Brand Awareness
Tato optimalizace zahrnuje kombinaci dosahu a pozornosti a pomáhá inzerentům zvýšit povědomí o značce. Facebook tak bude dodávat reklamu těm uživatelům, u kterých je pravděpodobnější, že jí budou věnovat pozornost a že si ji zapamatují.
Optimalizace na Reach
Tato nová doplňková optimalizace vám umožní zvýšit počet lidí, kteří uvidí vaši reklamu v určitém časovém období. Optimalizace na dosah skrze aukci bude flexibilnější. Například pokud je cílové publikum menší než minimální možný počet určený pro Reach&Frequency, tato optimalizace poskytne vhodnou alternativu.
Ad Recall Lift
Hodit se bude také Ad Recall Lift, což je primární analytická metrika určená pro Brand Awareness. V rámci ní například uvidíte, kolik lidí si pravděpodobně vybaví, že viděli vaši reklamu, pokud se jich na to zeptáte během následujících dvou dnů.
Metrika vám také ukáže, jaké procento lidí si dokáže vaši reklamu vybavit vzhledem k počtu zasažených uživatelů.
Pokud chcete vědět, jak správně nastavit brandové kampaně, neváhejte se začíst do našeho dalšího článku.
Nové řešení Brand Awareness se od 22. června otevřelo zhruba 95 % inzerentů a od poloviny července ji mohou využít již všichni marketéři po celém světě. Reklamní účel najdete v Power Editoru, Ads Manageru i Ads API, jak v aukcích, tak v nákupu dosahu a frekvence.