Facebook začne v nadcházejících měsících zavádět funkcionalitu, která uživatelům umožní smazat veškerá data získaná mimo platformu. Pro inzerenty znamená „Clear History“ značné omezení remarketingových a jiných reklamních možností. Co tedy můžete očekávat, jak změny vnímat a jak se na ně připravit?
Více transparentnosti a kontroly nad daty, která sbírají aplikace a webové stránky třetích stran. To je „dárek“ Facebooku pro uživatele, který jde zároveň ruku v ruce s legislativou EU. Jenže inzerenty tato novinka moc nepotěší.
Data, která sbírají webové stránky a aplikace mimo sociální síť, jsou totiž klíčová pro remarketing a další cílení reklam na Facebooku. Facebook k nim má přístup díky Facebook Pixelu, SDK nebo API. Teď však bude situace jiná.
Tyto změny lze však podle Facebooku vnímat v pozitivním duchu. Podívejte se, jak s nimi po spuštění nástroje „Clear History“ držet krok.
1. Všechno „špatné“ je k něčemu dobré
Tím, že uživatelé získají více informací o tom, jak se s jejich daty nakládá, se může zlepšit jejich vnímání reklam a firem, se kterými interagují online. Facebook vysvětluje, že ochrana dat a reklama si nemusí protiřečit. Naopak je lze skloubit ke spokojenosti obou stran.
2. Lidé porozumí, jak reklamní nástroje fungují
Facebook uživatelům ukáže, jakým způsobem inzerenti využívají reklamní nástroje, jaká data shromažďují a jakou hodnotu má pro uživatele, když budou tato data nadále sdílet. Facebook doporučuje i firmám, aby začaly vzdělávat své zákazníky o svých marketingových aktivitách na sociální síti.
3. Pozor na cílení reklam
Facebook používá různé nástroje pro sbírání uživatelských dat z webů a aplikací třetích stran (například Facebook Pixel) a na základě těchto dat pak cílí reklamy. Jakmile tato data ale uživatel smaže, Facebook nebude mít z čeho „brát“ a reklamu mu nedoručí. To zasáhne i Custom Audiences vytvořená z návštěvníků webů a aplikací. Pokud tedy budete tvořit strategii kampaní, mějte tuto skutečnost na paměti.
4. Analytiky zůstanou bez změny
Analytiky a měření na Facebooku už dávno počítají s ochranou identity uživatelů. V reportech a metrikách Facebook nikdy nesdílel osobní informace, jako je jméno nebo telefonní číslo. V tomto ohledu se nic nezmění ani po zavedení „Clear History“. Facebook vám nadále poskytne přesné analytiky bez osobních údajů jako dosud.
Pokud se tedy uživatel rozhodne smazat historii svých dat, nebudete je moci využít pro reklamu. Ovšem ne natrvalo. Jakmile se totiž vrátí na váš web nebo do aplikace, začne se historie jeho dat tvořit nanovo a vy ji budete mít k dispozici – do té doby, než ji zase smaže. V tomto směru je to stejné jako s cookies v internetových prohlížečích.