Explore Feed přináší největší změny v organickém dosahu

23. 10. 2017Novinky

Facebook globálně zavádí nový Explore Feed, který má být zajímavější alternativou klasické zdi. Většinou už ho můžete vidět mezi záložkami a pomocí něho objevovat nový obsah. V některých zemích však Facebook nový feed testuje zcela jinak a stránkám se dramaticky propadá dosah.

Mezi „vyvolenými“ zeměmi je Slovensko, Srí Lanka, Srbsko, Bolívie, Guatelama a Kambodža. Všechny příspěvky lokálních stránek přesunul Facebook z News Feedu právě do Explore Feedu a uživatelé těchto států tak nyní uvidí na facebookové zdi pouze příspěvky přátel a sponzorované posty.

Pokud chcete zobrazit obsah zveřejněný stránkami, které sledujete, musíte tedy kliknout na Explore Feed. A pakliže budou stránky chtít distribuovat obsah i v News Feedu, budou si muset připlatit.

A jaké jsou důsledky tohoto kroku? Organický dosah příspěvků stránek se tímto dramaticky propadá. Některé Facebook Pages zaznamenaly ve srovnání s předchozími dny dokonce o dvě třetiny nižší reach a čtyřikrát méně reakcí na obsah (likes, komentáře, sdílení).

Reakce ve Facebook Pages 60 největších slovenských médií. Zdroj: CrowdTangle.

Podle Facebooku se však jedná pouze o regionální testování. Zatím však není jasné, kdy by mělo skončit.

Explore Feed byl částečně dostupný na mobilních zařízeních, teď ho ale Facebook celosvětově spouští také na desktopové platformě. Najdete ho v levém menu mezi ostatními možnostmi, jako jsou události, skupiny, stránky, momenty a další.

Tento feed vám nyní nabídne obsah, o kterém si myslí, že by vás mohl zajímat. Zahrne příspěvky, články, fotky a videa ze zdrojů, které zatím nesledujete. Selekce přitom není náhodná, obsah bude podobný tomu, který se vám již líbí nebo který je populární mezi vašimi přáteli.

Novinka má ale i druhou, marketingovou stránku. Cílem je totiž také zvýšit dobu, po kterou uživatelé setrvají na konkrétní stránce nebo v aplikaci vůbec. Díky tomu bude moci Facebook servírovat v obsahu větší množství reklam a získá tím další prostor, který může monetizovat. V současné době však Explore Feed reklamy zatím ještě nenabízí.

AKTUALIZACE: Facebook se vyjádřil, že zatím neplánuje spouštět tuto variantu Explore Feedu mimo testovací země a že neplánuje ani účtovat stránkám za zobrazování obsahu v News Feedu nebo Explore Feedu. Více najdete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře