Poté, co Facebook zavedl opatření proti obsahu se zdravotní tematikou, přichází s dalším omezením, které se týká propagace zbraní, tabáku a elektronických cigaret. Facebook reklamu tohoto typu zakázal již před časem, ale firmy pravidla obcházely a uzavíraly spolupráce s influencery, kteří tyto produkty představovali v rámci placeného partnerství svým fanouškům.
Nyní Facebook zahrnuje do zákazu i značkový obsah a nechce, aby influenceři vydělávali na propagaci těchto produktů. Facebook dále chystá omezení i pro příspěvky týkající se alkoholu a doplňků stravy.
Facebook uvedl, že nová pravidla by měla začít platit v řádu několika týdnů. Platforma připravuje i nástroje, které pomůžou značkám a uživatelům dodržovat nové zásady. Bude například možné stanovit minimální věkovou hranici pro zobrazení určitého typu obsahu.
Instagram a Facebook si nepřejí, aby měly na uživatele negativní vliv. Proto se snaží bojovat proti trendu, kdy v poslední době mnoho influencerů propagovalo například právě zmíněné elektronické cigarety. I dalším institucím, které se zabývají reklamními standardy, se nelíbí, že reklamu na škodlivé produkty mohou vidět i velmi mladí uživatelé. V tomto tedy mají výše zmíněné kroky napomoci.