Facebook a Instagram zavádí nástroj pro měření času stráveného v aplikacích

21. 8. 2018Novinky

Facebook a Instagram přichází s novinkou, která pomůže monitorovat hodnotu využívání aplikací a měřit čas strávený sledováním sociálních sítí. O nástroji byla řeč na jaře a teď se zavádí do praxe.

Cílem obou sítí je, aby uživatelé trávili čas v aplikacích hodnotně, pozitivně a s určitým záměrem, nejen aby tady bezcílně a pasivně lelkovali. Jak totiž ukázal průzkum Facebooku, toto chování má negativní dopady.

Na novém dashboardu, který sleduje uživatelskou aktivitu, se tak bude zaznamenávat množství času, který na Facebooku a Instagramu strávíte. Díky tomu zjistíte, jaký má čas v online prostředí dopad.

Přehledy obou aplikací najdete v nastavení stránek. Na Instagramu je nástroj pod záložkou „Vaše aktivita“ a na Facebooku jako „Váš čas na Facebooku“. Po kliknutí se zobrazí nástěnka se záznamem času, který jste denně v každé aplikaci skutečně strávili.

Když kliknete na sloupečky v tabulce, ukáže se vám celková doba za daný den. Můžete si také nastavit upozornění, abyste aplikaci zavřeli. K dispozici je i odkaz na „Nastavení oznámení“, kde si můžete zapnout zvuk a upozornění tak nepromeškat.

Otázka je, jak moc se tento krok dotkne reklamních strategií firem. Každá funkcionalita, která omezuje aktivitu uživatelů na sociálních sítích, může očividně zapříčinit pokles času stráveného v jejich aplikacích nebo zařízeních. Na druhou stranu je velká šance, že tuto kratší dobu budou chtít uživatelé strávit hodnotně, a výsledkem bude angažovanější publikum. A v neposlední řadě to může znamenat i větší boj o získání pozornosti uživatelů.

Podrobnosti se dozvíte na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře