Facebook přináší inzerentům další důležitou aktualizaci. Pro účely reklamy začíná počítat uživatele, kteří nepropojili své Facebook a Instagram účty v Centru účtů, jako samostatné entity.
To znamená, že pokud své účty nemáte propojeny, bude Facebook předpokládat, že se jedná o dvě různé osoby. Týká se to jak plánování reklamy, tak měření jejího výkonu. Účty na Facebooku a Instagramu, které v Centru účtů propojené jsou, budou i nadále souhrnně počítány jako jedna osoba.
Centrum účtů na Facebooku, do kterého se dostanete z vašeho nastavení na Facebooku, Instagramu a Messengeru, vám umožňuje propojit vaše účty s každou z aplikací, abyste mohli provádět aktivity, jako je crosspostování obsahu, přihlašování pomocí údajů z každé aplikace, použití Facebook Pay a další.
Řada uživatelů už synchronizaci účtů provedla (například kvůli správě Facebook stránky pro reklamní účely). Přesto se najde mnoho těch, kteří tak neučinili. A tyto uživatele teď bude Facebook ve svých statistikách výkonu reklam počítat samostatně.
Dříve Facebook počítal uživatele s více účty jako jednu osobu, pokud věřil, že oba účty vlastní jedna osoba. To bylo například v případě, že někdo používal stejnou e-mailovou adresu ve svých účtech na Facebooku a Instagramu nebo přistupoval k oběma platformách ze stejného zařízení.
To však už platit nebude. Což by mohlo způsobit, že čísla dosahu reklamy budou vypadat mnohem lépe a budou vykazovat mnohem širší dosah, než tomu ve skutečnosti je. Tato aktualizace ovlivní jak odhady při plánování kampaně, tak vykazování výkonu pro jednotlivé metriky. Zajímavé je, že v rámci odhadu dosahu zavádí Facebook také další novinku.
Novou aktualizaci v reklamě spustí Facebook během několik příštích týdnů. Více se dozvíte na blogu Facebooku.