Facebook klade nové požadavky na spuštění politických reklam

9. 3. 2021Novinky

Facebook podniká další kroky v omezení politického obsahu ve feedu. Nově rozšiřuje přístup k ovládacím prvkům, pomocí kterých lze omezit politické reklamy, na další regiony včetně států Evropské unie a zavádí nové požadavky, které budou muset političtí inzerenti splnit.

Omezování množství politického obsahu v News Feedu začal Facebook zavádět loni v červnu v rámci prezidentských voleb v USA. Uživatelé mohou v nastavení Předvolby pro reklamy zvolit, že tyto reklamy vídat nechtějí. To ovšem neznamená, že jim Facebook už nikdy žádnou politicky laděnou inzerci nezobrazí. Tímto nastavením pouze omezí jejich četnost a množství.

Zatímco dosud měli tuto funkcionalitu k dispozici pouze uživatelé v USA, po několika měsících testování ji teď Facebook zavádí v dalších 90 regionech. Mezi nimi jsou i státy Evropské unie včetně České republiky.

Co dál se pro inzerenty mění? Facebook začne také vyžadovat autorizaci a zároveň reklamy budou muset nést označení „Platí za to“. Autorizace se vztahuje na všechny, kdo mají s reklamami co dočinění, včetně jednotlivých kroků vytvoření, nastavení, úpravy cílení a dalších akcí. Jedině tak je Facebook pustí do oběhu.

Více podrobností ohledně nových požadavků, které se týkají politických reklam v rámci Evropské unie, se dozvíte zde.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře