Facebook nabídne optimalizaci rozpočtu kampaně napříč platformami

21. 4. 2021Novinky z Facebooku

Facebook zveřejnil studii, která nastiňuje nový přístup k optimalizaci reklam. Ten by v rámci jedné kampaně umožnil optimalizovat rozpočet na více platformách, a nebyl by tak omezený pouze na jedinou aplikaci a sady reklam.

Cílem nového procesu je poskytnout více zjednodušených alternativ k automatickému biddingu, a tím optimalizovat spend napříč různými aplikacemi z jediného rozpočtového balíku.

Pro představu

Máte inzerenta, který k propagaci produktu využívá Facebook. Má denní rozpočet, který by tu chtěl utratit. Zároveň ale chce oslovit uživatele tam, kde tráví čas, a proto potřebuje rozložit rozpočet do více platforem, jako je Facebook, Instagram a další. Pro tyto účely by se mu hodil algoritmus, který by mu pomohl automaticky přihazovat na různých místech, aby dosáhl co nejlepšího výkonu.

Problém je v současnosti v rostoucím přeplněném prostředí digitální reklamy, kde se inzerenti snaží stále více diverzifikovat výdaje na reklamu podle toho, kde je aktivní jejich publikum. V ideálním případě jim tak Facebook rozdělí rozpočet správným směrem, aby dosáhli cílového stavu, aniž by museli sami příliš utrácet na jednom či druhém místě.

Koncept optimalizace rozpočtu kampaně (CBO) dnes spočívá v tom, že Facebook automaticky přiděluje váš budget reklamním sadám na Facebooku, aby dosáhly co nejlepšího výkonu. S novou variantou budete moci zajistit to samé, ovšem napříč Facebookem, Instagramem, WhatsAppem a Messengerem, a to vše z jediné kampaně.

A jak to bude fungovat v praxi?

Algoritmu dáte k dispozici celkový rozpočet a časový horizont, ve kterém ho chcete použít. V každém časovém kroku se algoritmus rozhodne o nabídce, kterou za určitých podmínek přidruží ke každé z platforem. Na konci každého “kola” uvidí celkové získané výsledky (například počet kliknutí) a celkový rozpočet, který spotřeboval na různých platformách. Na základě této historie se rozhodne o další sadě nabídek, které a kam umístí. Výhodou je, že nabídky budou prakticky optimální, takže za své výdaje získáte nejvyšší možnou hodnotu.

Odborný dokument shrnující tento proces si můžete přečíst zde.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře