Facebook provede změny v cílení u reklam na bydlení, zaměstnání a úvěry, aby zamezil případné diskriminaci určitých skupin uživatelů. První kroky proti diskriminaci učinil už dříve, kdy odstranil možnost vyloučení publika podle multikulturní afinity, cílení podle sexuální orientace, víry a podobně.
Nyní se Facebook zaměřuje více do hloubky na další možné diskriminační aspekty a představil následující změny:
- V reklamách na bydlení, zaměstnání nebo úvěry nebude možné cílit podle věku, pohlaví a PSČ.
- Inzerenti budou mít ve svých kampaních tohoto charakteru mnohem menší počet kategorií cílení.
- Cílení podle multikulturní afinity bude nadále zakázané.
Facebook buduje nový nástroj, který umožní vyhledávat a zobrazovat všechny aktuální reklamy s bydlením v USA. Uživatel si bude moct prohlédnout reklamy cílené na různá místa v zemi bez ohledu na to, zda-li se mu zobrazují.
Facebooku se také v budoucnu chystá vzdělávat a lépe informovat inzerenty v problematice cílení reklamy ve spojení s diskriminací.