Facebook Offer v novém kabátě nyní zvýší návštěvnost webu i prodeje

1. 5. 2017NávodyNovinky

Reklamní formát Facebook Offer se u nás zatím ještě moc nepoužívá, přestože je v účtech dostupný již dlouhou dobu. Ve Správci reklam jste ho však mohli vytvořit za účelem zvýšení zájmu o vaši nabídku, kterou mohli zákazníci následně uplatnit v kamenné prodejně či online. Tento formát však nedávno získal vylepšení, díky kterému je nyní vhodný i pro zvyšování návštěvnosti webu či počtu konverzí.

Jaké jsou hlavní výhody Facebook Offer oproti klasickým formátům reklamy?

  • Nabídka se automaticky uloží v momentě, kdy o ni uživatel projeví zájem (klikne na možnost “Získat nabídku”). Poté ji lze snadno dohledat mezi uloženými odkazy.
  • Na mobilním zařízení uživatelé jednoduše zkopírují kód nabídky do schránky a mohou ho ihned použít.
  • Před vypršením platnosti nabídky dostanou všichni, kteří o ni projevili zájem, upozornění, což zvyšuje šanci jejího uplatnění – a tedy nákupu.

Kdy je vhodné Facebook Offer použít?

Typicky v případě, kdy nabízíte promo kód k využití slevy. Oslovíte s ním například stávají zákazníky, kteří však v poslední době nenakoupili, a vy je chcete znovu přilákat k nákupu. Pokud chcete reklamu zacílit pouze na takto úzkou skupinu lidí, máte zde možnost zakázat sdílení nabídky.

Facebook Offer se však bude hodit i pro akvizici, neboť můžete cílit úplně stejně, jak jste u většiny reklam zvyklí – tedy na publika podle zájmů, podobná publika a tak dále. V tomto případě naopak můžete povolit sdílení nabídky a oslovit tak ještě více lidí.

Jak se Facebook Offer tvoří?

Jak bylo zmíněno výše, Facebook Offer je nyní přizpůsoben zvýšení návštěvnosti či počtu konverzí – a pod těmito cíli ji také nyní můžete najít. Při tvorbě sady reklam je poté nutné možnost vytváření nabídek zapnout, hned poté můžete nabídku začít tvořit.

FB-offer1 copy

Při tvorbě nabídky zákazníkům klasicky popíšete, čeho se nabídka týká, a nastavíte datum a čas její platnosti. V sekci “Uplatnění nabídky” dále specifikujete, zda se nabídka dá uplatnit na e-shopu, či je možná kombinace e-shop + kamenný obchod. V tomto případě dostanou lidé, kteří mají nabídku uloženou, upozornění, jakmile se nachází v blízkosti vaší prodejny (pokud mají povolené sledování polohy).

FB-offer2

Následuje vložení vašeho promo kódu. Zde si můžete vybrat, zda chcete mít kód jen jeden a zacílit s ním na všechny, nebo potřebujete, aby každý v reklamě viděl svůj unikátní kód. V tomto případě máte možnost nahrát váš seznam kódů (v csv souboru) a o zbytek už se postará Facebook.

Ideální věc, pokud chcete na e-shopu zamezit opětovnému použití jednoho kódu. Facebook vám navíc nabídne stažení podporované šablony, do které svoje kódy jednoduše vložíte. Nabídku však můžete vytvořit, i když žádný kód nemáte a chcete jen například upozornit na svou akci.

fb-offer3

Nakonec máte možnost omezit, kolikrát se vaše nabídka dá využít (tzn. počet lidí, kteří kliknou na “Získat nabídku”). Můžete rovněž doplnit podmínky či pravidla pro její využití. A jak už bylo řečeno, můžete také povolit či zakázat její sdílení. A máte hotovo!

Po vytvoření nabídky už postupujete stejně jako u tvorby běžné reklamy – tedy nastavíte cílení, rozpočet, přidáte kreativu (standardně v rozměru 1 200 x 628) a text reklamy.

Na co si dát pozor?

  • Pokud sestavu s Facebook Offer vytvoříte a zpětně chcete detail nabídky upravit, není to možné. Řešením je vytvořit novou podobnou sestavu a nabídku upravit až v ní.
  • Datum ukončení nabídky bohužel neznamená, že se reklama po jeho uplynutí přestane zobrazovat. Uživatelům se u reklamy pouze objeví informace, že nabídka vypršela, reklamu ovšem mohou vidět i nadále (změní se pouze call-to-action tlačítko ze “Získat nabídku” na “Přejít na web”). Pokud chcete mít jistotu, že se reklama již nebude zobrazovat, je nutné nastavit konec jejího doručování manuálně.
  • Předchozí bod neplatí v případě, že se rozhodnete omezit počet dostupných nabídek a tento počet se naplní. Tehdy se doručování reklamy automaticky přeruší.
  • Jestliže nahráváte seznam unikátních kódů a zároveň máte nastavené omezení pro využití nabídky, pamatujte, že počet dostupných nabídek nesmí být vyšší než počet kódů, který jste nahráli.
  • Metrika “Využití nabídky”, kterou budete v průběhu kampaně sledovat, vlastně znamená počet lidí, kteří klikli na reklamu a nabídku tedy mají uloženou ve svých odkazech.

Jak Facebook Offer obstál v testu?

Facebook Offer jsme rovnou otestovali. Cílem kampaně bylo získat co nejvíce nových registrací. Každý registrovaný poté mohl využít slevový kód na první nákup. Reklamu s kódem jsme testovali oproti klasickému remarketingu. Obě kampaně tedy měly stejné cílení (uživatelé, kteří byli v poslední době na webu, ale neregistrovali se) a běžely ve stejnou dobu. Grafy zobrazené níže demonstrují výsledky.

Screenshot (58)

První graf ukazuje vývoj ceny za registraci. Celkově si zde vede lépe klasický remarketing, který dosáhl v průměru o 33 % nižší ceny za registraci. I když byly registrace v případě Facebook Offer dražší, pořád jsme se zvládli vejít do naší požadované hranice.

Screenshot (59)Co se týče počtu registrací, i zde vítězí klasický formát, díky kterému se podařilo získat o 40 % více registrací než s Facebook Offer.

Screenshot (60)

Celkově tedy v našem testu obstál formát Facebook Offer hůře než klasický formát reklamy, který také logicky dosáhl lepší proklikovosti (CTR) a nižší ceny za proklik (CPC). Nás ovšem ještě zajímalo, jaký vliv bude mít délka trvání nabídky na počet nabídek a cenu za využití nabídky. Proto jsme proti sobě otestovali dvě stejné nabídky s různou platností, a to třídenní a sedmidenní.

Nikoho asi nepřekvapí, že čím kratší byla platnost nabídky, tím více ji lidé využívali – viz náš graf. Počet zobrazení byl u obou nabídek přibližně stejný. Také cena za využití byla v případě kratšího trvání nabídky nižší, a to o čtvrtinu.

Závěrem…

Ačkoliv náš test mluví ve prospěch klasického formátu, máte-li co nabídnout zákazníkům, určitě doporučujeme Facebook Offer alespoň vyzkoušet. Díky pokročilejším funkcím (automatické připomenutí platnosti či možnost nahrát vlastní kódy) se jedná o zajímavý typ reklamy, který zatím téměř nikdo nevyužívá a máte tedy velký náskok.

V agentuře Business Factory spravuji reklamy v platformě ROI Hunter pro české i zahraniční klienty. O svoje zkušenosti se s vámi na Newsfeed.cz budu ráda dělit!

Komentáře