Facebook zavádí v rámci Facebook Pixelu pokročilý matching. Tato nová funkcionalita umožní inzerentům využít vlastní data o zákaznících, jako je e-mail, adresa nebo telefonní číslo, a spárovat je s uživateli, přestože jsou na Facebooku zaregistrovaní pod jinými kontaktními údaji.
Znáte to také? Na Facebooku se zaregistrujete pod jedním e-mailem, na jiné sociální síti pod druhým a v e-shopu s elektronikou pod třetím. Každý e-mail je odlišný a ztěžuje marketérům práci při retargetingu. Facebook teď ale přišel s novým mechanismem s pokročilými funkcemi, který dokáže identifikovat uživatele i přesto, že při nákupu ve vašem e-shopu uvedl odlišné kontaktní údaje, než pod kterými je zaregistrovaný na Facebooku.
Díky tomu se zvyšuje match rate, tedy míru úspěšnosti propojení s reálnými uživateli. Spolu s ní roste také úspěšnost cílení pomocí Custom Audiences, konverze i dosah retargetingové kampaně. Pokročilý matching je výborným pomocníkem například při využití Dynamic Product Ads (DPA).
Implementace
K tomu, aby vám nový nástroj začal fungovat, vede jen pár jednoduchých kroků. Potřebná data totiž vložíte přímo do výchozího kódu Facebook Pixelu.
- Váš Facebook Pixel původně vypadal takto:
fbq ( ‚init‘ , ‚FB_PIXEL_ID‘ ) ;
- Do toho kódu přidejte vybraná zákaznická data:
fbq (‚init‘, ‚FB_PIXEL_ID‘, {
em: ‚{{_email_}}‘ ,
ph: ‚{{p_hone_number_}}‘ ,
fn: ‚{{_first_name_}}‘
….
})
- Data se automaticky rozčlení podle určené funkce ve Facebook Pixelu. Takto například bude ve výsledku váš aktualizovaný pixel vypadat.
Již během beta testování přinesl pokročilý matching skvělé výsledky. Facebook zaznamenal 10% nárůst konverzí a o 20 % větší reach v retargetingových kampaních.
Přečtěte si také o tom, jak dosáhnout lepších výsledků díky eventům pro Facebook Pixel.