Meta zveřejnila zprávu za 2. kvartál 2023. Ta ukazuje, že Facebook přidal dalších 27 milionů uživatelů a poprvé překročil hranici 3 miliard uživatelů, kteří jsou na sociální síti aktivní každý měsíc.
Jak je vidět v tomto grafu, většina každodenních uživatelů Facebooku přibývá v asijsko-pacifickém regionu, kde aplikace zaznamenává stabilní nárůst na rozvojových trzích, včetně Indie a Indonésie. Zlepšení místní konektivity přivádí více lidí online, což logicky vede k tomu, že se jich do aplikace přihlašuje více.
Naopak v Evropě a Americe se růst do značné míry zastavil, což odráží fakt, že v těchto regionech se Facebook už masově přijímá.
V měsíčních počtech uživatelů je to do značné míry stejné, i když používání Facebooku v Evropě po mírném nárůstu v minulém čtvrtletí opět kleslo. Poprvé v historii však Facebook zaznamenal 3 miliardy uživatelů, což je pro Metu obrovským milníkem, kterému se v této fázi žádná jiná aplikace ani nepřiblížila.
Co se týče příjmů, Meta za dané období vydělala 32 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 11 %.
Problémem Mety, stejně jako všech ostatních společností provozujících sociální sítě, je, že ačkoliv zaznamenává růst v rozvojových regionech, je stále velmi závislá na svých zavedených trzích a bude ještě nějakou dobu trvat, než jí noví uživatelé přinesou významnější zisk. I tak je ale 32 miliard dolarů vzhledem k měnícím se ekonomickým podmínkám a výkyvům na reklamním trhu skvělý výsledek.
Pokud jde o výkonnost reklamy, Meta uvádí, že počet zobrazení reklamy v jejích aplikacích se ve 2. čtvrtletí meziročně zvýšil o 34 %, zatímco průměrná cena za reklamu klesla o 16 %.
Meta stále hledá další příležitosti pro reklamu a vyvíjí nové možnosti jejího umístění, a přestože by větší počet reklam mohl mít vliv na uživatelský zážitek, je zřejmé, že celková čísla využití zůstávají i přes tento nárůst stabilní. A to ještě předtím, než vezme v úvahu potenciál aplikace Threads jako reklamní platformy, která sice zatím není v kurzu, ale možná brzy začne.
Co se týče nákladů, výsledky AR/VR divize Reality Labs se nadále zhoršují a za čtvrtletí vykázala ztrátu 3,7 miliardy dolarů, což je v podstatě v souladu s výsledky, které Meta zaznamenala za poslední rok.
VR sice zůstává nejistým prvkem, ale stále patří mezi zásadní součásti vize metaverza, takže lze očekávat, že tyto investice budou nadále stoupat. V současné době je Meta na cestě k tomu, aby za celý rok utržila 15 miliard dolarů z investic do VR, což by překonalo loňskou ztrátu 14 miliard dolarů z vývoje VR.
Klíčovou událostí tohoto období však pro Metu bylo spuštění platformy Threads, která v rekordním čase dosáhla 100 milionů uživatelů a pomohla znovu oživit zájem o sociální nabídku Mety, neboť uživatelé konkurenčního Twitteru hledají kvůli zásadním změnám, které se v posledních měsících v aplikaci odehrávají, nové zázemí.
Pokud vás zajímají podrobnosti, doporučujeme prozkoumat celý report. Více informací najdete i zde.