Facebook testoval reklamy ve vyhledávání od prosince 2018 u vybraných inzerentů z oblasti automotive a retail. Nyní funkci rozšiřuje na více firem.
Facebook spustil reklamy ve vyhledávání v roce 2012, ale velmi rychle tuto možnost inzerce odstranil. V prosinci 2018 začal funkci opět testovat a po několika měsících ji zpřístupňuje více inzerentům. Nástroj ale není pořád aktivní globálně.
Pokud si chcete ověřit, jestli máte reklamy ve vyhledávání k dispozici, přejděte ve Správci reklam do možností Umístění reklamy, kde popřípadě můžete vidět novou volbu Search a Facebook search.
Celý proces funguje na podobném principu, jako je tomu u reklam na Googlu. Když uživatel vyhledává nějaký výraz na Facebooku, můžete zacílit reklamu tak, že se zobrazí ve výsledcích.
Na kolik inzerentů a do jaké míry Facebook možnost reklamy ve vyhledávání rozšířil, není jasné a zatím se k problematice oficiálně nevyjádřil.
Facebook neustále pracuje na rozšiřování možností umístění reklamy. V rámci svých platforem proto hledá nové prostory, kde by mohli inzerenti propagovat své produkty či služby. Nedávno se objevily zprávy o reklamách ve WhatsAppu nebo ve facebookových skupinách.