Facebook rozšiřuje reklamy ve vyhledávání pro více inzerentů

29. 8. 2019Novinky

Facebook testoval reklamy ve vyhledávání od prosince 2018 u vybraných inzerentů z oblasti automotive a retail. Nyní funkci rozšiřuje na více firem.

Facebook spustil reklamy ve vyhledávání v roce 2012, ale velmi rychle tuto možnost inzerce odstranil. V prosinci 2018 začal funkci opět testovat a po několika měsících ji zpřístupňuje více inzerentům. Nástroj ale není pořád aktivní globálně.

Pokud si chcete ověřit, jestli máte reklamy ve vyhledávání k dispozici, přejděte ve Správci reklam do možností Umístění reklamy, kde popřípadě můžete vidět novou volbu Search a Facebook search.

Celý proces funguje na podobném principu, jako je tomu u reklam na Googlu. Když uživatel vyhledává nějaký výraz na Facebooku, můžete zacílit reklamu tak, že se zobrazí ve výsledcích.

Zdroj: Twitter Steven Johns

Na kolik inzerentů a do jaké míry Facebook možnost reklamy ve vyhledávání rozšířil, není jasné a zatím se k problematice oficiálně nevyjádřil.

Facebook neustále pracuje na rozšiřování možností umístění reklamy. V rámci svých platforem proto hledá nové prostory, kde by mohli inzerenti propagovat své produkty či služby. Nedávno se objevily zprávy o reklamách ve WhatsAppu nebo ve facebookových skupinách.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře