Může se stát, že vaše reklamní kampaň nevykazuje takové ROI, jaké byste si přáli, skóre relevance je nízké, to samé CPA. Facebook teď ale přichází s řešením, jak tyto škody minimalizovat. Zavádí totiž takzvaná automatizovaná pravidla, která na základě určitých kritérií zastaví kampaň, ad set nebo reklamu, pokud ztratí požadovaný výkon.
Novinka je to vskutku užitečná, protože díky ní ušetříte spoustu času, který byste jinak věnovali neustálé kontrole kampaní, a samozřejmě i peněz, protože zastaví reklamy, které začínají být prodělečné. Co si pod tím konkrétně představit? Pokud vám například běží kampaň na Lead Ads, můžete nastavit zastavení ad setu nebo reklamy, pokud CPA dosáhne $2,75 a vyšší.
Jakmile pravidlo nastavíte, Facebook vás bude o jeho dosažení informovat e-mailem nebo kampaň automaticky zastaví, případně obojí.
Jaká pravidla můžete vytvořit?
Automatizovaná pravidla lze nastavit pro následující metriky:
- Cost Per Add to Cart
- Cost Per App Install
- Cost Per Initiate Checkout
- Cost Per Purchase
- Cost Per Click
- Cost Per Result
- Result
- Cost Per Lead
- Cost Per Add Payment Info
- Cost Per Complete Registration
- Frequency
- Impressions
- Lifetime Spent
- CPM Reach
- Daily Spent
Můžete přitom použít dvě a více pravidel.
Nastavení
Automatizovaná pravidla vytvoříte v Ads Manageru nebo Power Editoru. Začnete tím, že vyberete kampaň, ad set nebo reklamu, pro kterou chcete pravidla nastavit. Jakmile svou volbu zaškrtnete, objeví se v horní šedé liště box s možností „Create Rule“.
Zdroj: blog.mutesix.com
Po kliknutí na button se objeví nabídka možností „Get Email Alert For Campaigns When“ nebo „Turn Off Campaigns When“.
Pokud vyberete první možnost, kampaň sice poběží dál, ale Facebook vás na nastavené pravidlo upozorní. Výběrem druhé možnosti se kampaň ihned zastaví a Facebook vám o tom dá vědět e-mailem.
Po výběru kterékoliv možnosti se zobrazí následující obrazovka:
Zdroj: blog.mutesix.com
„Subscriber“ je osoba, která obdrží notifikační e-mail. Vybrat můžete jednoho nebo více lidí. V sekci „Conditions“ zadáte pravidla v takovém pořadí, ve kterém je má Facebook brát v úvahu, respektive které určuje, jaké akce má postupně provést. Jakmile vyberete více podmínek, myslete na to, že všechny je potřeba nastavit dříve, než se vám odešle e-mail nebo nastavení uložíte.
V možnosti „Schedule“ nastavíte data, v rámci kterých chcete pravidla použít. To znamená, že Facebook například vaše pravidlo zkontroluje každý den ve 12:00 hodin. Můžete samozřejmě také přiřadit atribuční okno a nakonec své pravidlo pojmenovat.
Automatizovaná pravidla nemají časovou hranici, takže pokud si je budete přát vypnout, musíte tak učinit manuálně.
Další pravidla pro pravidla
V rámci jednoho reklamního účtu na Facebooku můžete vytvořit maximálně 100 pravidel. Tento počet zahrnuje aktivní i neaktivní položky.
Jedno pravidlo lze přidat až k 200 cílům. To znamená, že jedno pravidlo snadno přiřadíte k 200 ad setům nebo 200 reklamám.
Každé pravidlo může mít více než jednu podmínku, ale zároveň platí, že musí být splněn charakter jedné podmínky. Nelze tedy například použít pravidlo pro Cost Per Result více než jednou.
Při nastavování pravidel můžete použít následující výrazy:
- Is greater than
- Is smaller than
- Is between
- Is not between
Přehled všech pravidel, která vytvoříte, najdete v sekci „Manage Rules“ v Ads Manageru nebo Power Editoru. Tam je také můžete spustit nebo zastavit.
Zdroj: blog.mutesix.com
Facebook zavádí novinku – jako tradičně – postupně. Je tedy možné, že automatizovaná pravidla na svém reklamním účtu ještě neuvidíte, ale už teď se na ně můžete začít těšit.