Facebook vidí ve virtuální realitě (VR) velký potenciál. Podle něj představuje novou úroveň sociálního propojení, které nabízí imerzivnější a poutavější uživatelské zážitky. A tím pádem i nové příležitosti monetizace. Proto tu nyní testuje nový formát in-stream reklam.
Nové reklamy testuje Facebook ve spolupráci s Facebook Reality Labs a uživatelé s nimi mohou interagovat pomocí VR headsetu Oculus. Cílem je přivést více lidí i firem do virtuální reality, nabídnout pokročilé možnosti engagementu a pokročit v dlouhodobějších iniciativách rozšířené reality.
Facebook rovněž zkoumá nové způsoby, jak mohou firmy a vývojáři generovat příjmy. To je klíčové pro vytvoření soběstačné platformy, která bude podporovat různé obchodní modely zaměřené na nové typy obsahu a publika. S tím jde ruku v ruce schopnost zpřístupňovat inovativní AR/VR hardware více lidem, který by díky novému reklamnímu ekosystému mohl být i cenově dostupnější.
To je zásadní informace pro inzerenty. Zatím to sice vypadá nereálně, ovšem prodeje VR technologií zaznamenaly v posledních měsících obrovský nárůst. Například headsetu Oculus Quest 2 se jen za první kvartál letošního roku prodalo kolem 2 milionů kusů. Samotný Facebook již prodal od loňského října, kdy bylo zařízení uvedeno na trh, kolem 5 milionů kusů a „další příjmy“, což primárně zahrnuje právě prodej headsetu Oculus, vzrostly meziročně o 146 %.
Také koronavirový lockdown přiměl uživatele hledat nové způsoby sociální interakce a zábavy a AR/VR se ukázala jako zajímavá příležitost. Ostatně o tom, že VR/AR jsou trendem budoucnosti, hovořil Facebook už před třemi lety, kdy také začal testovat AR reklamy a o něco později AR nákupy na Instagramu. A o tom, jak taková AR reklama může fungovat v praxi, si můžete přečíst v případovce Avonu.
Reklamy ve VR zatím Facebook testuje interně a podrobnosti sdělí, až jakmile je více rozšíří na platformě a v mobilní aplikaci Oculus. Současně s tím připraví příručku pro firmy a vývojáře, aby věděli, jak si poradit s inzercí v tomto prostředí.
Více informací si přečtete v článku Facebooku.