Facebook aktualizoval smluvní podmínky programu Advanced Mobile Measurement, které inzerentům, jimž běží mobilní kampaně, zakazují přijímat data na úrovni zařízení (nebo po zhlédnutí). Inzerenti tak mohou nyní měřit výkon kampaní pouze na agregované a anonymní bázi.
Tato aktualizace, která platí od 22. ledna, podtrhuje úsilí Facebooku o uchovávání uživatelských dat a zároveň jde o důležitý signál pro inzerenty.
Data na úrovni zařízení byla doteď k dispozici prostřednictvím programu Advanced Mobile Measurement. Ten poskytl inzerentům a jejich partnerům měření přístup k nezpracovaným údajům – včetně hashovaných ID na úrovni zařízení, ovšem bez informací, které umožňují osobní identifikaci uživatelů. Tato data pak bylo možné použít pro podrobnější cílení a měření reklam.
Kvůli této změně už inzerenti nemohou používat data na úrovni zařízení k následujícím akcím:
- cílení nebo retargeting reklam
- přesměrování pomocí tagů
- prodej třetím stranám
- informování reklamních kampaní napříč kanály
Jestli a jak velké důsledky bude mít tato změna pro inzerenty, není zatím úplně jasné. Věnovat pozornost by mu ale měli tii, kteří spouští kampaně na mobilních zařízeních a při cílení a optimalizaci spoléhají na údaje na úrovni zařízení.