Před několika dny jsme vás informovali o tom, jak Facebook začal zavádět opatření, která bojují proti dezinformacím o koronaviru, a že zakázal reklamy na roušky. S prudkým vývojem situace Facebook přichází s další podporou, a to v podobě Centra zdrojů pro malé firmy a grantového programu, kde se chystá rozdělit až 100 milionů USD.
Cílem Centra zdrojů (Business Resource Hub) je přinést ucelené informace, rady a tipy, jak současnou situaci uchopit a přečkat. Důležitá je podle Facebooku informovanost a bezpečnost. Varuje i před unáhlenými rozhodnutími, která by mohla ohrozit váš business.
Nechte se inspirovat pěti základními kroky, které Facebook doporučuje:
Sociální sítě jsou pro firmy, které musí být kvůli koronaviru zavřené, někdy i jediným komunikačním nástrojem s jejich zákazníky. S dočasným uzavřením provozu by v žádném případě tedy nemělo dojít k ukončení aktivity na sociálních sítích, naopak je důležité je využít. Facebook proto připravil i speciálního průvodce s doporučeními.
Facebook se také rozhodl založit grantový program pro 30 000 malých firem, které jsou zasažené pandemií COVID-19. Pomoc by měla být ve formě příspěvků v hotovosti a kreditů na reklamu v celkové výši 100 milionů USD. Podmínky pro čerpání z grantu a další podrobnosti Facebook zatím chystá, žádosti ale plánuje sbírat v příštích týdnech. Vy se však už nyní můžete přihlásit k odběru aktualizací na toto téma.
Nová opatření zavádí i Instagram, který začal odstraňovat AR obličejové filtry s tematikou koronaviru. Navíc také odkazuje uživatele z rizikových zemí na informační zdroj WHO. Chce tak stejně jako Facebook pomoci zamezit šíření dezinformací.