Facebook zavádí novou funkci “Proč se mi zobrazuje tento příspěvek”

4. 4. 2019Novinky z Facebooku

Facebook umožní všem uživatelům získat informace o tom, proč vidí každý příspěvek v News Feedu, a vysvětlí motivy, proč se jim zobrazuje. Cílem Facebooku je zvýšit transparentnost zobrazovaného obsahu a informovanost mezi uživateli o tom, jak funguje jeho algoritmus.

Proč se mi zobrazuje tento příspěvek

Novinka pomůže uživatelům lépe kontrolovat obsah a porozumět důvodům, proč ve svém News Feedu vidí příspěvky od přátel, stránek a skupin. Je to poprvé, co Facebook vytvořil funkci, která přímo v aplikaci odhaluje, jak funguje jeho algoritmus.

Při kliknutí na tři tečky v pravém horním rohu u konkrétního příspěvku získáte podrobné informace o tom, proč se vám zobrazuje. V případě příspěvku od přátel a skupiny uvidíte následující informace, které mají vliv na pořadí a zobrazování obsahu:

  1. Jak dlouho jste s danou osobou přátelé.
  2. Jak dlouho jste členem dané skupiny.
  3. Zda jste danému uživateli dávali více like a komentářů než jiným.
  4. Zda je daný příspěvek populárnější než ostatní.

Po prostudování informací můžete upravit to, co vidíte v News Feedu, a přizpůsobit nastavení vašim požadavkům.

Dále se vám zobrazí přehled, jak jste reagovali v poslední době na příspěvky uživatele, stránky nebo skupiny.

Facebook novinku zavedl a postupně ji aktivuje všem uživatelům.

Proč se mi zobrazuje tato reklama

Facebook spustil v roce 2014 i funkci “Proč se mi to zobrazuje?” pro reklamy, kterou v průběhu let postupně vylepšuje a díky ní získal řadu užitečných zpětných vazeb od uživatelů. Tuto možnost naleznete u sponzorovaných příspěvků v pravém horním rohu při kliknutí na tři tečky.

Po otevření se vám ukáže, proč danou reklamu vidíte, a zobrazí se odkaz na Správu předvolby reklamy, kde si můžete upravit nastavení reklam a zároveň získat základní informace o tom, jak fungují.

Facebook chystá i další aktualizace pro zvýšení transparentnosti reklam. Naposledy jsme psali o tom, že Facebook bude uvádět v “Proč se mi to zobrazuje?” informaci, zda na vás reklama cílí za základě seznamu uživatelů nahraném inzerentem.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře