Možnost optimalizovat reklamy na hodnotu spustil Facebook už minulý rok. Díky ní můžete oslovit více lidí, kteří s největší pravděpodobností utratí více peněz. Inzerenti ovšem žádali lepší kontrolu nad výkonností těchto reklam, proto Facebook nyní nabízí nový minimální ROAS (Return On Ad Spend) bidding.
Optimalizace na hodnotu s minimální návratností výdajů za reklamu umožňuje nastavit nejnižší přijatelný výnos z reklamy. Díky tomu získáte větší ponětí o hodnotě, kterou kampaň vaší firmě přináší.
Po nastavení minimálního ROAS Facebook automaticky upraví vaše bidy tak, abyste během celé kampaně dosáhli alespoň této hodnoty a lépe.
Novinka spadá do strategie nabídky nejvyšší ceny (dříve autobid) pro optimalizaci na hodnotu. Funkcionalitu bude Facebook do Ads Manageru zavádět postupně.
Jak to funguje?
1. Definujte si minimální ROAS, který jste ochotní akceptovat. Facebook převede vaše nabídky v reálném čase do takové výše, aby zůstaly nad touto hodnotou.
2. Aby došlo k optimalizaci na ROAS, Facebook se bude držet hodnot získaných z vašeho Facebook pixelu nebo mobilního SDK.
3. Na základě těchto hodnot pak odhadne, kolik uživatel utratí za jeden den nebo období 7 dnů.
4. Facebook následně optimalizuje doručení reklamy publiku, které vám s největší pravděpodobností pomůže dosáhnout ROAS minimálně v takové hodnotě, kterou jste nastavili (ale samozřejmě i vyšší).
5. Vaše minimální ROAS pomůže Facebooku kalibrovat nabídky, takže přestane bidovat ve chvíli, kdy nenajde uživatele, kteří by byli schopní vytěžit alespoň váš nastavený minimální ROAS.
Nezapomeňte, že tato možnost funguje nejlépe po 50 konverzích. A pokud je minimální ROAS nastavený příliš vysoko, Facebook nemusí být schopný utratit celý rozpočet.
Kdy to použít?
Reklamy optimalizované na hodnotu doporučuje Facebook použít pro kampaně s cílovou skupinou alespoň 2 miliony uživatelů. Tyto reklamy použijte, i pokud je vaším cílem maximalizovat hodnotu prodeje z každé konverze nebo instalace mobilní aplikace. Strategii minimálního ROAS biddingu pak použijte, pokud chcete dosáhnout specifické návratnosti z vašich reklam.
Funkcionalita je aktuálně dostupná pro reklamní cíle Website Conversions, Mobile App Installs a Catalog Sales.
Podrobnosti o této čerstvé novince najdete v nápovědě Facebooku.