Facebook spustil placené události, aby pomohl firmám generovat přímý zisk během covidové krize, kdy se lidé nemohou účastnit akcí osobně. Placené online události jsou k dispozici už i v Česku.
Placené události kombinují možnosti marketingu, platby a live videa. Vytvářet je mohou stránky v rámci Facebook Live. Díky novému nástroji mohou prodávat vstupenky a oslovovat široké publikum.
Pokud máte zájem takovou událost vytvořit, klikněte v nastavení eventu na tlačítko Purchase Access. Facebook vás následně provede platebním procesem.
Výhoda je, že si sociální síť zatím nenárokuje žádný podíl na zisku a nevyžaduje ani jiné poplatky. Organizátorům událostí tak zůstane 100 % tržeb.
Facebook také testuje placené události v Messenger Rooms. Ty budou zaměřené na osobní a interaktivní setkávání.
Placené online události spustil Facebook ve 20 zemích včetně České republiky. K dispozici je ovšem mají jen způsobilé stránky, které splňují určité monetizační podmínky. Podívejte se, jestli jste mezi nimi.
Podrobnosti o placených online událostech si přečtěte na blogu Facebooku. Facebook nabízí také doporučené postupy nebo návod, jak placené online akce povolit.