Facebook zaznamenává mnohé změny v chování firem a uživatelů, které logicky vyplývají ze situace pandemie. Firmy investují méně prostředků do reklamy a běžní uživatelé tráví více času v prostředí internetu, sociálních sítí a různých aplikací. S tím přichází mnoho možností, ale i komplikací. Jak se k této situaci postavit?
Facebook zveřejnil několik zajímavých statistik. O více než 50 % narostl počet poslaných zpráv na Messengeru a WhatsAppu. Poptávka po video hovorech se zvýšila o 70 % a USA zaznamenalo o polovinu větší nárůst využívání Facebooku.
Větší zájem představuje pro Facebook a jeho platformy velké zatížení jeho sítí. Týmy techniků pracují každý den intenzivně na tom, aby vše fungovalo bez problémů. Facebook uvedl, že pokud se setkáte s problémy s některými aplikacemi, je to způsobené velkou zátěží, kterou s sebou situace přináší. Z tohoto důvodu učinil opatření a snížil kvalitu videí.
Facebook zaznamenal také sníženou poptávku po reklamě ze stran inzerentů. Nesmíme ale zapomenout na to, že právě v tomto těžkém období je důležité nepřerušovat komunikaci s vaší cílovou skupinou a zákazníky. Naopak byste jim měli být nablízku. Sice nemusíte vidět velké výsledky vašeho snažení hned, ale z pohledu dlouhodobého horizontu se to vyplatí a můžete upevnit pozici vaší značky v povědomí fanoušků a potenciálních zákazníků.
Tím, že je více uživatelů doma u svých počítačů a telefonů a tráví hodně času na sociálních sítí, mohou mít vaše příspěvky i reklama větší dosah. Pokud si tedy můžete dovolit pokračovat v reklamě, nepřestávejte s ní. Samozřejmě ale přizpůsobte obsah stávající situaci.
Neměli byste se soustředit jen na tvrdý prodej, ale přinést zákazníkům zábavu, zajímavosti, pozitivitu a pomoci jim toto období přečkat. Kombinací vhodného obsahu můžete u publika získat nevyčíslitelné – důvěru ve vaši značku. Mnoho podniků navíc reklamu úplně zastavilo, a tak se vám otevírá prostor snáze oslovit fanouškovskou základnu vaší konkurence.
Co se reklamy týče, Facebook přizpůsobil cílení kampaní pro některé oblasti. Obchody a restaurace jsou v mnoha zemích zavřené, a proto Facebook dočasně deaktivoval cíl reklamy, který podporoval návštěvnost podniků. Doporučuje takovým zařízením, aby se zaměřily na kampaně s jinými cíli, pokud třeba poskytují možnost doručení nebo vyzvednutí objednávky u výdejních okének. Dále Facebook zmiňuje reklamu s cílem zvýšení povědomí o značce, která vám bude generovat více zobrazení a není v těchto dnech tak drahá.