Facebook zveřejnil nové aktualizace pro tvůrce

16. 7. 2018Novinky

Už na začátku roku Facebook oznámil testování mnoha novinek pro tvůrce s cílem zvýšit jejich angažovanost a podpořit růst jejich komunity bez rozdílu, jestli se jedná o začínající, nebo úspěšné tvůrce. Facebook nyní zveřejňuje nové aktualizace, které by měly pomoci tvůrcům v budování jejich businessu.

Vyšší angažovanost a růst komunity pomocí videí

První oblastí, kde Facebook zavádí nové funkce, jsou videa. Ta patří mezi silný a oblíbený nástroj, jak zaujmout a spojit fanoušky Facebooku. Ať už se jedná o Live With, Facebook Stories, nebo Watch Party.

1. Více interaktivního videa

Sledování videa nemusí být jen pasivní. Facebook uvedl aktualizace, díky kterým budou videa interaktivější:

  • Živé ankety Live Poll – jedná se o ankety, kde je možné přidat otázky se sadou odpovědí, které pomohou rychle a snadno získat názory fanoušků.
  • Videa na vyžádání (video on demand) – systém, který umožňuje fanouškům sledovat videa dle vlastního výběru.
  • Gamifikace – představuje novou techniku marketingu, která zvyšuje zájem fanoušků pomocí užívání herních prostředků do neherních oblastí. Tvůrce může například vytvořit sadu otázek, z nichž každá má jednu správnou odpověď, a lidé jsou ze hry vyloučeni, pokud odpoví špatně.

Díky těmto nástrojům mohou tvůrci do videa přidat nové spektrum interaktivních funkcí, jako jsou ankety, dotazy kvízů, výzvy a další. Ty mohou být použity v rámci jednotlivých videí nebo k vytvoření samostatné herní show.

2. Více videí ve Facebook Watch

Facebook Watch kladl na začátku důraz především na videa z různých show. Nyní budou součástí i videa od tvůrců z jejich facebookových stránek. Facebook Watch tak bude mít zajímavější obsah a stránky potenciál větší sledovanosti.

3. Označení věrných fanoušků

Tvůrci budou moci identifikovat své nejvěrnější fanoušky a zaměřit se tak na speciální komunikaci s tímto segmentem lidí. Nejvěrnější fanoušci budou mít vedle jména speciální označení.

Správa prezentace tvůrců

Další aktualizace vylepší základní nástroje, které slouží tvůrcům ke správě a ovládání obsahu na Facebooku.

 1. Nové šablony videí

Facebook začal testovat novou šablonu pro videa, kterou budou moci tvůrci i majitelé facebookových stránek využít na nové nebo stávající stránce. Tato šablona zlepší umístění videí na stránce tak, aby videa zaujala více fanoušků. Šablonu bude možné vyzkoušet a v případě potřeby ji jedním kliknutím vrátit zpět na původní verzi.

2. Aplikace Creator na Androidu

V loňském roce Facebook představil aplikaci Facebook Creator pro iOs a nyní je nově celosvětově k dispozici i pro systém Android.

3. Aplikace pro správu práv Rights Manager

Po úspěšném testování nástroje pro správu práv, který byl vytvořený speciálně pro tvůrčí komunitu, ho Facebook zavedl úspěšně do provozu. Nástroj přijímá žádosti od jakýchkoliv tvůrců a pomáhá řídit jejich obsah.

Budování businessu na Facebooku

Facebook chce poskytnout tvůrcům různé možnosti, jak vydělávat peníze v rámci sociální sítě. Tvůrci si tak mohou vybrat způsob, který je nejvhodnější pro jejich obsah i komunitu. Mohou například pracovat s reklamou nebo s předplatným a vydělávat přímo díky svému širokému publiku.

1. Brand Collabs Manager

Před několika dny uvedl Facebook nový nástroj, který pomáhá majitelům stránek najít vhodného influencera pro spolupráci. Více informací o funkcionalitě naleznete zde.

2. Ad Breaks pro více tvůrců

Facebook rozšiřuje program Ad Breaks na další tvůrce na území USA a postupně ho zpřístupní více uživatelům.

3. Předplatné pro fanoušky

Facebook také testuje nový způsob, jak by fanoušci mohli podpořit své oblíbené tvůrce. Vize je taková, že by zaplatili předplatné 4,99 dolarů za měsíc a měli by tak přístup k exkluzivnímu obsahu.

4. Facebook for Creators Launchpad

Facebook zahajuje také program Facebook for Creators Launchpad, který podporuje tvůrce, o nichž si Facebook myslí, že by je fanoušci mohli hledat na Facebook Watch. Tvůrci budou moci vydělávat peníze z videí prostřednictvím reklamních přestávek Ad Breaks a získat podporu spojující jejich obsah s větším publikem.

Na následujících odkazech najdete více informací:

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře