Bez nadsázky: Reklamy na Facebooku jsou dar z nebes pro každého copywritera. V ideálním světě by jich každý dostal do rukou pořádnou porci, aby se mohl vyblbnout i vycepovat. Facebook ads jsou totiž super minimálně v těchhle pěti věcech.
Přesně vím, s kým mluvím
Jedno slovo: cílení. To dělá z reklamy na Facebooku příspěvek, který uživatele zajímá. Co to znamená pro copywritera? Že stačí napsat dobrý text a ten si najde správné lidi. Na Facebooku copywriter přesně ví, ke komu mluví a jak k němu má mluvit. Výsledek? Vím, že nebudu otravná.
Nemám prostor pro ukecanost
Co je krátké, to je dobré – a ukecanost je nejhorší nemoc, jaká může copywritera postihnout. Facebook na ni nedává prostor, zvlášť když musíte počítat se zobrazováním reklamy i na mobilech a v pravém sloupci. Tam nemáte ani svých 90 a 200 znaků jistých.
V Power Editoru to sice vypadá, že se do reklamy vejde tolik znaků, kolik jich zvládnete naklafat, ve výsledku ale bude reklama končit hloupými třemi tečkami. Na dlouhé texty na Facebooku navíc nikdo není zvědavý.
Facebookaři mi věnují pozornost
Uživatelé reklamy často ignorují a nepomůžou ani sebelepší texty nebo bannery. Na Facebooku je to jiné: reklama v News Feedu vypadá podobně jako příspěvek kamaráda (a většinou pěkný příspěvek), takže je pravděpodobné, že si ji uživatelé přečtou. Prostě nemluvíte do dubu.
Můžeme si promluvit
Když se podaří, co se dařit má, reklama uživatele zaujme – a on reaguje. Na Facebooku si nemusí vystačit s kliknutím, může vám rovnou říct, co si myslí. A to je to, co copywriter potřebuje: mluvit s lidmi. Potřebuje zjistit, jak reklama působí na člověka na druhé straně, co toho člověka zajímá i co ho štve.
Ne vždycky je reakce pozitivní. Ale i „hejtři“ můžou být fajn, protože…
Dostanu přes ruku hned a poučím se
Na Facebooku totiž stačí malé zaškobrtnutí a už máte svou chybu na talíři. Může to být překlep, hrubka i faktická nesrovnalost. A víte co? Buďte rádi za každý pohlavek, který vám uživatelé vrazí. Aspoň se z něj poučíte hned a vaše chyba nebude běhat po internetu ještě měsíc. A to je k nezaplacení.