Instagram obrací: zruší fullscreen feed a sníží množství doporučovaného obsahu

1. 8. 2022Novinky

V minulém týdnu sdílela řada celebrit a vlivných osobností s miliony sledujícími nespokojenost s tím, v co se Instagram postupně mění. A nyní to vypadá, že sociální síť jejich žádost vyslechla a skutečně mění názor na svou budoucí podobu.

Uživatelé totiž požadují, aby se aplikace vrátila do stavu, v jakém byla předtím, než začala do feedů vkládat mnohem více videí a doporučovaného obsahu. Petice, která na tento popud vznikla, má nyní už více než 280 tisíc podporovatelů a vyzývá Instagram, aby:

  • vrátil chronologický timeline,
  • přestal se snažit vypadat jako konkurenční platforma TikTok,
  • naslouchal tvůrcům.

Hlavním impulsem je, že uživatelé nejsou spokojení především s nárůstem video obsahu. Mnozí chtějí vidět pouze aktualizace od svých přátel nebo stránek, které sledují, nikoliv náhodné příspěvky profilů, o které nemají zájem.

Zdroj: Change.org

Instagram na tyto požadavky okamžitě zareagoval a vysvětlil, že sice chápe, že to některé lidi rozčiluje, ale že změny vycházejí z trendů používání aplikace, a proto se jich Instagram bude držet i nadále.

Krátce na to přitakala i Meta, která sdělila, že množství obsahu zobrazovaného na základě doporučení umělé inteligence se v příštím roce ještě zdvojnásobí.

Po dalším přílivu negativních reakcí tvůrců a influencerů to však vypadá, že Instagram z těchto záměrů ustoupí. Sdělil totiž, že skutečně přestane nabízet tak velké množství doporučeného obsahu a skončí také se svým experimentem s celoobrazovkových zobrazením.

Potvrdil si totiž, že lidé jsou z nových návrhů feedů spíše frustrovaní a údaje o jejich používání nejsou dobré. Proto chce udělat krok zpět, přeskupit síly a zjistit, jak pokračovat dál a ve správném směru.

Podle Instagramu tak bude fullscreen formát hlavního feedu během několika příštích týdnů zcela zrušen. Co se týče doporučovaného obsahu, tam se ještě posoudí, jak přesně s ním Instagram naloží. Dá se však očekávat, že se na platformě opět objeví méně doporučených příspěvků.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře