Instagram testuje nové možnosti pro partnerství tvůrců a značek. Nově ukáže nabídky spolupráce prostřednictvím zpráv, nabídne novou digitální výlohu a zavede reklamy značkového obsahu do Reels.
Nové zprávy o spolupráci
Jako první experimentuje Instagram s novou složkou doručených zpráv v rámci Instagram Direct, která se bude věnovat právě značkovému obsahu. Jedná se o vyhrazený prostor, kde můžete sledovat možnosti spolupráce a jednoduše se spojit s tvůrcem, který spolupráci hledá, nebo s firmou, která ji nabízí.
Novou sekci Partnerské zprávy najdete vedle složek Primární, Obecné a Žádosti.
Tyto zprávy Instagram vyfiltruje z platformy Brand Collabs Manager nebo prostřednictvím nové možnosti vyhledávání značek, která usnadní spojení s tvůrci, kteří buď profil značky už sledují, nebo výslovně označili, že jsou otevřeni spolupráci s ní.
Výloha pro tvůrce
Instagram také testuje novou digitální výlohu pro tvůrce, kteří se účastní jeho partnerského programu. Díky tomu mohou autoři propagovat sponzorované produkty svému publiku.
Tvůrci si tak v podstatě mohou vytvářet vlastní obchody s produkty, které podporují, což značkám poskytne další prostor pro zviditelnění a tvůrcům novou příležitost pro monetizaci.
Reklamy v Reels
A nakonec Instagram spouští nové reklamy na značkový obsah (Branded Content Ads) v Reels, což je další krok ke zpeněžení krátkých videí.
Značkový obsah přinesl Instagram do Reels začátkem letošního roku a nyní na něj navazuje. Reklamy vypadají velmi podobně jako tagy značkového obsahu, lišit se budou pouze v označení – namísto Placeného partnerství uvidíte nápis Sponzorováno.
Díky tomu získají značky větší šanci prosadit se v rámci Reels, protože se ukázalo, že spolupráce s tvůrci je jediný skutečný způsob, jak to udělat. Tradiční reklamy tu totiž uživatelé považují za rušivé a nedokáží vyvolat takovou míru odezvy.
Podrobnosti o novinkách se dočtete na blogu Instagramu.