Instagram zavádí novou funkcionalitu, díky které můžete do svého profilu zahrnout skladbu. Rozšiřuje tím možnosti pro tvůrce, jak zaujmout sledující, a uživatelům přináší další uživatelský zážitek v aplikaci.
Hudba, kterou pro svůj profil vyberete, může být vaše oblíbená skladba nebo audio, které vás definuje či jiným způsobem ozvláštní vaši prezentaci na sociální síti.
Vybraná profilová skladba se v aplikaci nepřehrává automaticky a zůstane na vašem profilu tak dlouho, dokud ji nevyměníte.
Jedná se o drobný doplněk, který však v širším měřítku dává smysl. Hudba se totiž stala klíčovým prvkem Instagramu a svědčí o tom i další novinky, které sociální síť v poslední době zavedla. V červenci Instagram například umožnil přidat do Reels až 20 skladeb, v červnu přidal hudbu do carousel příspěvků s videi a v květnu zavedl novou hudební nálepku do Stories.
Také Meta v nedávné době oznámila novinku na poli hudby – rozšířila totiž licenční smlouvu se společností Universal Music, díky čemuž může používat hudbu jejích umělců ve svých aplikacích více způsoby. Nové možnosti hudby tak budou k dispozici nejen na Instagramu a Facebooku, ale nově například i v aplikaci WhatsApp. Aktualizace se týká také neoprávněného používání hudebního obsahu generovaného umělou inteligencí, aby respektovala ochranu autorských práv, lidskou kreativitu a spravedlivé odměňování umělců a autorů písní.
Podrobnosti o novince na Instagramu najdete zde.