Chcete lépe pochopit, jak fungují algoritmy Instagramu a jak podle nich optimalizovat svůj marketing? Instagram zveřejnil nový přehled, ve kterém informuje, jak hodnotí obsah svých doporučených příspěvků neboli příspěvků, které se zobrazují v hlavním feedu od účtů, které v aplikaci nesledujete.
Instagram začal v poslední době do feedů uživatelů vkládat mnohem více doporučeného obsahu. To vyvolalo velkou odezvu a od té doby jej Instagram zase omezil.
I tak ale považuje doporučování obsahu na bázi umělé inteligence za klíčový prvek pro maximalizaci zapojení uživatelů i pro své vlastní zaměření v budoucnu. Přestože se tedy nyní ve vašem kanálu zobrazuje méně „cizích“ příspěvků, dá se předpokládat, že brzy se jejich počet opět zvýší.
Jak tedy Instagram tento obsah vybírá?
Instagram v reportu nejprve nastínil zaměření svého doporučovacího systému a zdůraznil jeho klíčové cíle:
- Uživatelé tráví spoustu času vytvářením dokonalého kanálu příspěvků. Instagram chce část této práce udělat za ně a zároveň jim chce dát pocit, že si tato doporučení navolili sami.
- Uživatelé tak ve svém feedu nacházejí stále nové zdroje, které chtějí sledovat.
Doporučené příspěvky Instagramu se pak dělí do dvou kategorií – Propojené a Nepropojené, přičemž ty druhé jsou příspěvky, které systémy Instagramu najdou a zvýrazní na základě vašich zájmů.
Proces je tak z velké části založený na implicitních signálech – akcích, které jste v aplikaci přímo provedli (sledování, lajkování příspěvků). Může se však také rozšířit na lidi, které sledujete, a na to, co se jim líbí. Některé oblíbené příspěvky jsou také zvýrazněny na základě celkového zapojení.
Tyto prvky však souvisejí spíše se záložkou pro objevování obsahu – ve feedu je cílem budovat a zlepšovat pocit z příspěvků a profilů, které jste se rozhodli sledovat.
Je také důležité si uvědomit, že doporučení, která Instagram chce, aby se zobrazovala v hlavním kanálu, by měla přesně kopírovat účty, které sledujete, a to až na úroveň typů příspěvků. Instagram se zároveň snaží do uživatelských feedů vkládat stále více videí (konkrétně Reels).
Cílem však je více stavět přímo na vašich uvedených zájmech, narozdíl od pouhého přidávání nejnovějšího trendového obsahu.
Jak to tedy Instagram dělá?
Aby sociální síť zajistila, že její doporučení budou podobná příspěvkům v Home Feedu, upřednostňuje účty, které jsou podobné těm, s nimiž se ve svém feedu už setkáváte. Instagram přitom bere v potaz:
- celkové rozložení, které se neodchyluje od zdrojů ve vašem feedu,
- „čerstvost“ a časová posloupnost příspěvků jako v hlavním feedu,
- mix formátů (fotka/video/album apod.), který je podobný jako v hlavním feedu,
- pravděpodobnost a míru vašeho zapojení u daného obsahu.
Co z toho vyplývá pro marketéry?
- Instagram se snaží doporučovat obsah, který je podobný účtům, jež se lidé rozhodli sledovat. Proto by stálo za to provést další průzkum toho, co zveřejňují jiné značky ve vašem oboru, zejména ty, kterým se na Instagramu daří, abyste se lépe přizpůsobili konkrétním prvkům, které by pak mohly váš obsah zvýraznit vašim cílovým spotřebitelům.
- Důležitá je „čerstvost“, což znamená, že je třeba zveřejňovat příspěvky pravidelně.
- Na Reels se postupně začíná klást větší důraz (i vzhledem k velkému zapojení uživatelů), takže lze předpokládat, že brzy se ve feedech objeví i více těchto videí.
Pokud vás zajímají podrobnosti, celý report si přečtete na blogu Instagramu.