Instagram už nějakou dobu testuje tržiště pro tvůrce a influencery s názvem Creator Marketplace. A nyní pustil do světa první verzi.
Podobně jako platforma Brand Collabs Manager na Facebooku i platforma Creator Marketplace na Instagramu umožní inzerentům vyhledávat potenciální tvůrce, se kterými by mohli spolupracovat na kampaních.
Pomocí desktopového prostředí v rámci nástroje Meta Business Suite můžete filtrovat tvůrce podle pohlaví, věku, počtu sledujících a zájmů. K dispozici bude i filtr na základě demografických údajů zapojeného publika (pohlaví, věk, zájmy, země, město). Bude také možné zobrazit tvůrce, kteří projevili zájem o spolupráci s vámi, označili vás nebo vás sledují. Vyfiltrovat půjde také podobné tvůrce těm, které jste již pomocí filtrů našli. A tvůrce budete moci přidat i do uložených seznamů.
Jinými slovy se jedná o komplexní nástroj pro vyhledávání potenciálních kreativních partnerů pro reklamní kampaně. To je cenné zejména vzhledem k rostoucímu zájmu o videa Reels, která vyžadují relativně hlubší znalosti trendů a chování diváků, aby se maximalizovala atraktivita klipů a odezva uživatelů.
Prostřednictvím nového tržiště budete moci řídit a kontrolovat celý proces kampaně, včetně podrobností, jako jsou požadované výstupy, platby a další informace. Všechny zprávy, které pošlete tvůrcům, se zobrazí v nové schránce Zprávy z partnerství. Tvůrci vám zase mohou odpovídat a koordinovat s vámi svou činnosti přímo v aplikaci Instagramu.
To vám výrazně usnadní správu kampaní i celou spolupráci, což následně může pomoci k dosažení lepších marketingových výsledků na sociální síti.
Nová platforma zatím není dostupná globálně. To by se však brzy mělo změnit. Podrobnosti se dozvíte na blogu Instagramu.