E-shopy se mohou radovat. Instagram právě zavádí novinku, která uživatelům umožní nakupovat produkty přímo v aplikaci, aniž by ji museli opouštět.
Jakmile u příspěvku, který zobrazuje produkty k zakoupení, kliknete na tlačítko „Checkout on Instagram“, aplikace vám nabídne několik variant daného produktu, jako je velikost nebo barva.
Přímo v instagramové mobilní aplikaci pak můžete směle dokončit nákup včetně platby (kartou nebo přes PayPal), aniž byste museli navštívit daný e-shop. Jediné, co je potřeba zadat, je vaše jméno, e-mail, platební informace a doručovací adresa.
Tyto informace zůstanou na Instagramu po první dokončené objednávce uložené, aby vám aplikace usnadnila příští nákupy. Přímo v aplikaci rovněž obdržíte upozornění o tom, že obchod zásilku předal přepravci k doručení.
Today, we’re introducing checkout on Instagram. When you find a product you love, you can now buy it without leaving the app. 🛍💕https://t.co/o1L5WsfgVE pic.twitter.com/IlVJxOr10x
— Instagram (@instagram) 19. března 2019
Novinka Checkout, jak Instagram nástroj nazývá, je zatím v beta verzi testování pro omezený počet business profilů a nakupujících v USA. Mezi nejzvučnější jména firem, které mají funkcionalitu už dnes k dispozici, patří Adidas, Dior, H&M, Michael Kors, Nike, Prada nebo Zara. Další značky budou do testování zařazené co nevidět.
Pro podrobnosti se podívejte do nápovědy Instagramu.