Pomocí platformy Spark AR Studio je možné vytvářet Instagram Stories s vlastními filtry rozšířené reality. Na začátku bylo studio k dispozici jen v uzavřené beta verzi, v srpnu se otevřelo pro všechny uživatele a teď se pomalu dostává do firemních strategií. A dostane se ještě dál – Instagram totiž uvádí i beta testování AR reklam.
Facebook zveřejnil statistiky, podle kterých komunita, která používá Spark AR efekty a filtry na Facebooku, Instagramu a Messengeru, roste a dosáhla 1 miliardy uživatelů. A nyní očekává, že je v Instagram Stories začne využívat i mnoho firem a značek.
Pokud si chcete nové efekty vyzkoušet, navštivte stránku Spark AR Studio a stáhněte si aplikaci. Můžete se také připojit ke komunitě Spark AR Community Facebook Group, kde se spojíte s dalšími tvůrci a můžete tak získat rady nebo inspiraci pro vlastní prvky.
Instagram také zavedl novou galerii efektů, kterou najdete u fotoaparátu přímo v aplikaci Instagramu pod možností Procházet efekty. Tady máte k dispozici vytvořené filtry od jiných tvůrců, které si můžete stáhnout, vyzkoušet a použít pro vaše Stories.
Pokud se chcete dozvědět více o vlastních efektech, přečtěte si článek na facebookovém blogu pro developery.
Že to Facebook a Instagram myslí s AR prvky vážně a že v nich vidí budoucnost, dokazuje i fakt, že letos na podzim otevře beta verzi reklam s rozšířenou realitou. Do testu zapojí několik beauty značek z USA.
Vedle Poll Ads a Playable Ads se tak jedná o třetí novinku v interaktivních reklamách, kterou Facebook rozvíjí.