Instagram testuje nové možnosti reklamy. Činí tak s blížící se předvánoční sezónou, aby pomohl inzerentům maximalizovat příležitosti. Těšit se tak můžete na nové placementy, nový typ reklam nebo AR reklamy ve feedu a Stories.
Reklamy v objevování
Instagram zaprvé přidává nové reklamy do záložky Explore. Na její první stránce ve feedu teď nově najdete reklamy, které dostanou vskutku velkorysý prostor.
Instagram zatím neupřesnil, zda budou všechny reklamy v záložce zobrazeny takto výrazně. Nové umístění je ovšem bezpochyby další příležitostí, jak oslovit uživatele Instagramu, a to v rámci obsahu, který je zajímá.
Reklamy v profilovém feedu
Instagram dále testuje reklamy v profilovém feedu. Což je kanál, kterým mohou lidé procházet po návštěvě profilu jiného účtu a kliknutí na příspěvek.
Pokud si tedy nyní prohlédnete něčí profil a kliknete na některý z příspěvků, budou se vám v tomto vyhrazeném feedu jeho obsahu zobrazovat reklamy.
Instagram také zkoumá, zda by tuto možnost mohl využít k monetizaci pro tvůrce. Tato aktivita totiž bude vázána právě na daný (individuální) profil a obsah.
Reklamy s více inzerenty
Instagram rovněž testuje novinku, která se nazývá Multi-Advertiser Ads, volně přeloženo jako reklamy s více inzerenty. Ta bude uživatelům po interakci s reklamou zobrazovat další propagační akce podobných firem a značek.
AR reklamy
A nakonec Instagram spustil otevřenou beta verzi svých AR reklam, kterou budou v aplikaci dostupné jak ve feedu, tak ve Stories.
Reklamy v rozšířené realitě Instagramu, které jsou vytvořené na platformě Spark AR, budou uživatele vyzývat k interakci s reklamním obsahem, jako je například umístění virtuálního nábytku v jejich domě nebo testovací jízda autem přímo v aplikaci.
Tvorba personalizovanějších a imersivnějších zážitků na sociálních sítích je dalším krokem k tomu, aby firmy jednak zvýšily výkon svých kampaní, ale také se připravily na přicházející metaverse.
Podrobnosti se dozvíte na blogu Instagramu.