Instagram začal testovat novou možnost, jak mohou uživatelé odpovídat na Stories, aniž by museli posílat přímou zprávu. Dále zavádí odznáčky v živých přenosech, které je pomohou monetizovat, a rozšířil test IGTV reklam na ještě více inzerentů.
Reakce na Stories
Novinkou je, že tvůrci Stories obdrží upozornění na reakci přímo v rozhraní příběhu. To přináší velkou výhodu, protože Instagram reakci zasadí do konkrétního kontextu a tvůrci se zbaví nicneříkajících notifikací, jako je tato:
Jak bude funkcionalita vypadat, zatím není jasné. Nicméně v souvislosti s tím připravuje Instagram také nové animace Stories Reactions.
They have also added a cool animation 👀 pic.twitter.com/w1QuDwuI0G
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) November 4, 2020
Odznaky v Instagram Live
Po měsících testování zavádí Instagram nové odznaky, které můžete použít v živých přenosech a které vám je pomohou monetizovat. Odznaky v podobě srdíček se objeví vedle komentářů u těch komentujících uživatelů, kteří si za ně zaplatí. Koupit si lze od jednoho srdíčka za 0,99 dolarů až po tři srdíčka za cenu 4,99 dolarů.
Pomocí odznaků mohou uživatelé jednak vyjádřit podporu autorovi vysílání (celý výtěžek poputuje přímo tvůrci, Instagram si zpočátku nebude brát z nákupu odznaků žádnou provizi) a jednak zvýraznit své komentáře mezi ostatními.
Proces je podobný jako systém hvězd na Facebooku. Odznaky navíc odemknou speciální funkce, například umístění na seznamu držitelů odznaků nebo přístup ke speciálnímu srdci.
Podle Instagramu se během jarního lockdownu zvýšila sledovanost živých videí o 70 %, proto mu dává smysl hledat další cesty, jak motivovat tvůrce i sledující.
IGTV reklamy
Instagram také rozšiřuje IGTV reklamy na ještě více inzerentů. Posledních pár měsíců je testoval v malé skupině vybraných firem a nyní je chce otevřít dalším. Zatím pouze v USA.