To, o čem se před půl rokem mluvilo, je tady. Instagram začíná schovávat celkový počet uživatelů, kteří „lajknuli“ vaše příspěvky. Tyto údaje nově uvidí pouze autor postu.
Instagram začal počty uživatelů pod „lajkovací“ ikonou schovávat minulý týden v USA, předtím je už během testování neměli k dispozici uživatelé v Kanadě, Austrálii, Brazílii, Irsku, Itálii, Japonsku a na Novém Zélandu. A protože se test osvědčil, skrývání se nyní rozšiřuje globálně mezi vybrané účty.
Jak to bude vypadat
Počet Likes nebo počet zhlédnutí fotek/videí uvidí už jen sám autor nebo správce profilu. Ostatním uživatelům se tyto údaje již nezobrazí. Nadále ale budete moci běžným způsobem „lajkovat“ příspěvky, tedy buď dvojitým poklepem na obrázek či video, anebo kliknutím na ikonu srdce pod postem.
Instagram chce, aby byla jeho platforma bezpečnějším a kvalitnějším místem. Důležitý je podle něj samotný obsah, nikoliv počet „lajků“, které dostane. Zároveň se snaží omezit pasivní prohlížení feedu a fixaci na počet Likes, které především u generace Z mají negativní dopad na psychiku.
Co to znamená pro marketing
Tato drobná aktualizace má ale vliv i na firmy a marketéry, před kterými stojí dvě nové výzvy. Jednak budete muset tvořit obsah, který svou kvalitou přinese více engagementu. Instagram doporučuje, aby byl takový obsah o něco umělečtější, modernější, zkrátka jiný, než s jakým přichází ostatní.
Dále budete muset být kreativnější, co do analyzování dat, a specifičtější, který obsah vám skutečně přináší business a podporuje marketingové cíle. Počet Likes je totiž považovaný za chybnou metriku, která o výkonnosti obsahu nevypovídá vůbec nic.
Co této novince říkáte vy? Jak moc ovlivní váš obsah na Instagramu a kampaně?