Instagram upravuje analytické údaje na profilech tvůrců, protože chce, aby se místo tradičního počtu sledujících a likes více zaměřili na dosah. Nově proto zdůrazní především metriku zobrazení.
Instagram zavádí zobrazení jako hlavní metriku pro všechny formáty obsahu včetně reelů, živých streamů, fotografií, carouselů a příběhů.
Díky tomu budou mít tvůrci k dispozici stejné údaje napříč aplikací, což jim pomůže lépe pochopit, jak si jejich obsah vede bez ohledu na formát, a mohou tak přijít na lepší strategie, které jim pomohou dosáhnout jejich cílů.
Instagram konkrétně aktualizuje následující:
- Reels Plays se mění na Views.
- Views se stanou primární metrikou pro fotky, carousely a Stories.
- Do přehledů přidává ikonu Views namísto Plays a dalších metrik. Nahradí tak Accounts reached, Accounts engaged, Interactions a Watch time.
Důležité je také to, že v rámci této změny se budou počítat opakovaná zobrazení obsahu podobně, jako se počítají přehrání a opakovaná přehrání u Reels. Nejenže se tedy budou znovu počítat zhlédnutí, ale bude jich také mnohem více.
Ke změně došlo z toho důvodu, že se Instagram už několik měsíců snaží nastavit nový rámec toho, které metriky tvůrci prioritizují, s cílem přesunout jejich pozornost z počtu sledujících.
Kdysi byly algoritmy Instagramu a Facebooku postaveny především na grafu sledování, tedy na lidech a stránkách, které jste se rozhodli sledovat, a cokoliv mimo nich se vám v hlavním kanálu příspěvků nemohlo zobrazit. Nyní je však feed z velké části zaplněn obsahem profilů, které sice nesledujete, ale o kterých si algoritmus myslí, že by se vám mohly líbit. Více než 50 % příspěvků, které ve svém feedu vidíte, k vám dnes přichází na základě doporučení umělé inteligence a nepochází od profilů, které jste si vybrali.
Což také znamená, že to, koho a co sledujete, už nemá největší vliv na váš zážitek v aplikaci. Lidé už z tohoto důvodu profily a stránky tolik nesledují a více spoléhají na feed For You, který jim ukazuje, co se jim líbí.
V souvislosti s tím Instagram upozorňuje tvůrce, že počet sledujících není tolik důležitý a to, co skutečně chcete, je dosah. Ten je mnohem lepším ukazatelem vaší výkonnosti v aplikaci. Je třeba si zkrátka uvědomit, že návyky používání sociálních sítí se změnily a lidé už Instagram ani Facebook nepoužívají stejným způsobem jako dříve.
To je také důvodem, proč Instagram nyní říká, že Views spolu se Sends per Reach (kolik lidí sdílí vaše příspěvky v DM) jsou nejdůležitějšími metrikami, na které by se tvůrci měli v současnosti zaměřit.
Podrobnosti o novince najdete zde.