Přesně 12. dubna se pro vydavatele všech velikostí po celém světě zpřístupní služba Instant Articles. Zjistilo se totiž, že značně zrychlují a prohlubují zážitek ze čtení a tím jsou mezi uživateli opravdu populární.
Facebook představil Instant Articles loni v květnu. A že jednoho dne budou k dispozici všem vydavatelům, bylo v plánu už od samotného začátku.
Dlouho je však testovalo pouze pár stovek velkých mezinárodních médií, jako je BBC News, The Guardian, The New York Times nebo National Geographic. Díky nim mohl Facebook vychytat mouchy a maximálně vylepšit možnosti pro samotné čtenáře. Nejdříve je zpřístupnil majitelům iPhone, v prosinci je pak rozšířil i pro uživatele Androidu. Kromě toho se s vydavateli začaly řešit i změny podmínek v rámci reklam zobrazujících se v Instant Articles.
Největší výhodou Instant Articles je rychlost načítání obsahu. Ten totiž oproti standardním webům na mobilních zařízení zvládnou načíst až 10krát rychleji. Podívejte se, jak Instant Articles, které mezi ostatními příspěvky poznáte podle ikonky blesku, z pohledu uživatele fungují:
Práce vydavatelů s Instant Articles nebude nikterak složitá. Facebook pro ně vymyslel systém založený na nástrojích, které již znají a používají. Instant Articles navíc mluví jazykem webu a pracují se systémy pro správu obsahu. Více o tom, jak je v dubnu odstartovat, si můžete přečíst i v technické dokumentaci Facebooku.