Jak cílit facebookovou reklamu na movitější uživatele

7. 8. 2019NávodyNovinky

V kampaních zaměřených na luxusní a drahé produkty je důležité cílit na ekonomicky silnější publikum, které si může dovolit více utrácet. Jaká kritéria cílení byste tedy měli v tomto typu reklamy zvážit, abyste zasáhli požadované publikum a dosáhli větší míry konverze?

Při určování cílové skupiny pro tento typ kampaní se musíte spoléhat na své předsudky a předpoklady. Pro příklad se budete řídit pravděpodobností, že existuje větší šance, že uživatel produktů Apple je ekonomicky silnější než ten, který používá Xiaomi (i když tato skutečnost není vždy pravdou). Abyste maximalizovali šanci, že oslovíte bohatší potenciální zákazníky, musíte si vytvořit více takových publik s různými kritérii, obzvlášť pokud pracujete s vyššími rozpočty. A samozřejmě testovat.

Jakým kritériím cílení byste měli věnovat pozornost

  • Elektronická zařízení jsou dobrým ukazatelem, který byste měli zahrnout do cílení. Některé produkty Apple a uživatele macOS totiž spojujeme s lépe situovanými lidmi. Ke zvýšení účinnosti reklamy je vhodné omezit publikum na uživatele nejnovějších zařízení jako iPhone X a podobně.
  • Lidé, kteří často cestují do zahraničí, mohou být dalším publikem, které zahrnete do vašeho cílení. Cesty spojené s prací mohou znamenat, že takoví uživatelé mají lepší pracovní pozice a vyšší mzdy. Funkcionalita zvažování cesty pomáhá oslovovat široký okruh uživatelů, kteří plánují cestovat, a může být dobrým doplňkem pro vaše kampaně.
  • Nastavte si remarketing na uživatele, kteří si prohlíželi luxusní kategorie nebo produkty ve vašem obchodě. To, že si někdo tyto produkty prohlíží, bohužel ale ještě neznamená, že si zboží zakoupí.
  • Proto můžete cílit spíš na lidi, kteří ve vašem obchodě již utratili nebo utrácejí větší obnos peněz, což může přinést efektivnější výsledky.
  • Pokud už delší čas nabízíte nějaký prémiový produkt, můžete vytvořit Lookalike Audience (Podobný okruh uživatelů) na základě zákazníků, kteří si ho již pořídili.
  • Vzdělání může být dalším zajímavým ukazatelem pro cílení. Prestižní studijní obory nebo vybrané univerzity mohou zvyšovat pravděpodobnost, že jejich absolventi budou mít lepší pozice a vyšší platy. Bývá tomu tak u technických univerzit, medicíny nebo práv. Zvolte si v cílení i pozice a profese, které mohou být spojené s vyššími mzdami.
  • I když nejsou uživatelé kreditních karet vždy movitější, stále lze předpokládat, že mají peníze na utrácení. Často je také kreditní karta symbolem konzumního životního stylu.
  • Majitelé podniků a vedoucí pracovníci mohou potvrzovat teorii – čím vyšší je odpovědnost a odbornost, tím vyšší je plat.
  • Cílit můžete i na manželské páry žijící v bohatých čtvrtích. Pokud má taková rodina svůj dům v lukrativní oblasti, pravděpodobně má stabilní finanční situaci.

Zároveň si ale musíte pamatovat, že zájmy ne vždy odpovídají realitě. Osoba, která si prohlíží na internetu drahé produkty a kterou Facebook považuje za „zajímající se o luxusní výrobky“, nemusí být movitým člověkem.

Které publikum vyloučit?

  • Uživatele mladší 21 let, kteří si ještě budují své postavení, a uživatele starší 50 let. Tito lidé nejsou obvykle ještě finančně zajištěni nebo mají jiné nákupní priority.
  • Lidé, kteří žijí v pronajatých bytech/domech nebo bydlí se spolubydlícími. Takový okruh lidí pravděpodobně nemá našetřený dostatek financí nebo si naopak spoří a nechce je utrácet.

Cílit na movitější publikem na základě našich předsudků je efektivní způsob, i když ne vždy pokryje celé publikum, které chcete oslovit. To je důvod, proč doporučuji vytvořit více cílových skupin s různým nastavením a pravidelně optimalizovat rozpočet.

Upřednostňovat byste měli kampaně a publika, které mají nejlepší výsledky a konverze. Tipy uvedené v tomto článku jsou dobrým startovacím můstkem, ale vždy dejte také na zkušenosti se svojí cílovou skupinou a předešlými kampaněmi.

Snil jsem být fotbalistou, plánoval být novinářem a stal jsem se marketérem. S klienty spolupracuji na kampaních a o jejich cílová publika důsledně pečuji. V kampaních dbám na přesné cílení až s kilometrovou přesností. Svůj zápal do žurnalistiky zúročuji při tvorbě obsahu pro sociální sítě.

Komentáře