Prostřednictvím Facebooku komunikujeme každý den se svými zákazníky a klienty. Jak ale kontaktovat samotný Facebook v případě, že nastanou potíže, se kterými si neumíme poradit?
Z Facebooku se stala plnohodnotná platforma pro inzerci a řada firem tu investuje nemalé prostředky nejenom do inzerce, ale také do tvorby obsahu či zákaznického servisu. Tomu by měl odpovídat i servis ze strany Facebooku, proto si představíme, jaké formy podpory Facebook nabízí dle toho, jaké služby využíváte.
Podpora pro inzerenty
Pokud řešíte problémy typu „Proč reklama nebyla schválena? Jak zvýšit počet reklamních účtů v Business Manageru? Proč byl můj reklamní účet zablokován?“, je pro vás určena Podpora pro inzerenty.
Tady zjistíte vše potřebné a můžete Facebook kontaktovat pomocí e-mailu. Komunikace probíhá v angličtině a je nutné problém důkladně popsat včetně screenů a videí. Nezapomeňte také na ID Business Manageru, reklamního účtu, reklam či produkt katalogu, kterých se dotaz týká. Odpovědi se většinou dočkáte do jednoho pracovního dne, což je vzhledem k počtu inzerentů velmi dobré.
Pokud vám Facebook zamítne reklamu, která je podle vás v pořádku, můžete jej kontaktovat přímo pomocí formuláře u chybové hlášky. V reklamním účtu se prokliknete na detail reklamy, kde v červeném boxu najdete informace o zamítnutí reklamy. Po kliknutí na tlačítko „Appeal“ (Odvolání) se vám již otevře daný formulář.
Jestliže řešíte spíše obecné dotazy jako „Jak můžu reklamy editovat? Který typ inzerce je nejvhodnější pro můj business?“, můžete se obrátit na online facebookovou komunitu, kde vám odpovědí další inzerenti nebo poradí přímo podpora Facebooku.
Podpora pro vývojáře
Pokud řešíte spíše technické problémy jako „Proč nefunguje Facebook login do mé aplikace?“, má Facebook připravenou podporu pro developery, která umožňuje hlášení bugů a nabízí možnost sledování jejich řešení. Zároveň tu najdete odpovědi na časté otázky a pokud už někdo váš problém nahlásil, můžete se k němu připojit („Subscribe“).
Nově Facebook pro developery nabízí také přímou podporu. Pokud máte potřebná oprávnění, můžete klást otázky také přímo Facebook support teamu.
Podpora pro správce stránek
Pokud řešíte problém s vaší facebookovou stránkou jako například „Jak spojit dvě stránky v jednu? Jak přejmenovat stránku? Jak odstranit hodnocení na stránce?“, navštivte Centrum nápovědy pro správu stránek.
Některé složitější operace můžete vyřešit díky formulářům přímo v nastavení facebookové stránky. Nalézt zde můžete například formulář na spojení stránek.
Podpora od Client Partnera
Řešení komplikovanějších problémů, jako je whitelist nejnovějších funkcí nebo povolení inzerce v daném segmentu (dating, sázky), budete mít mnohem snazší, pokud se vás ujme některý z Client Partnerů Facebooku. Ten poté dokáže řešit problémy přímo a velmi rychle. Záleží však na výši částky, kterou do inzerce na Facebooku investujete, dle toho se vám také dostane odpovídající péče.
Podpora s pomocí Facebook Marketing Partnera
Obdobnou podporu jako Client Partner vám může poskytnout i společnost, která je registrovaná jako Facebook Marketing Partner a může tak díky account managerům Facebooku vyřešit i komplikovanější problémy.
Před kontaktováním podpory se vždy ujistěte, že chyba není na vaší straně a že svým obsahem žádným způsobem neporušujete Zásady komunity, v případě inzerentů Zásady pro reklamy. Pokud je za vás vše v pořádku a problém stále trvá, neváhejte Facebook kontaktovat. Podpora nyní funguje velmi rychle a ochotně vám pomohou s vyřešením vašeho problému.