Jak maximalizovat dosah obsahu na Facebooku?

29. 11. 2022NávodyNovinky

Meta zveřejnila nové tipy, jak můžete zvýšit dosah svých příspěvků na Facebooku a získat více potenciálních fanoušků prostřednictvím feedu. Přestože jsou rady zaměřeny na tvůrce, dají se považovat za univerzální, a může se tak inspirovat každý.

Meta už v minulosti ukázala, jak algoritmus News Feedu funguje a podle čeho rozhoduje o tom, kdo jaký obsah uvidí. Opírá se především o tyto klíčové prvky:

  • Jaký obsah jste zveřejnili?
  • Komu se tento obsah může líbit?
  • Jaká je pravděpodobnost, že se lidé do příspěvku zapojí?
  • Jak velký zájem bude mít publikum o tento příspěvek?

Zásadní je tedy zapojení uživatelů (engagement) – Facebook zobrazuje více obsahu, na který lidé kliknou, komentují ho, sdílejí, lajkují a tak dále.

Na zapojení uživatelů však Facebook v letošním roce nahlíží ještě dvěma novými způsoby:

  • Propojená distribuce – vaše příspěvky vidí ti, kteří vás na Facebooku sledují (vaše hlavní publikum)
  • Nepropojená distribuce – vaše příspěvky vidí ti, kteří vás nesledují, ale mohou mít o váš obsah zájem (tento typ distribuce může pocházet ze sdílení a opětovného sdílení vašich příspěvků jinými uživateli nebo z doporučení Facebooku v sekcích Doporučeno pro vás)

Oba tyto typy zapojení existují na Facebooku už roky, ale na druhý prvek se nyní zaměřuje větší pozornost, protože se Meta snaží do feedů dostat více doporučeného obsahu, který vybírá umělá inteligence.

To znamená, že právě nepropojená distribuce se stane mnohem větším faktorem při určování dosahu příspěvků na Facebooku. Firmy by proto měly zvážit, jak může toto doručování obsahu fungovat pro ně a v širším kontextu.

A právě k tomu Meta nabízí několik nových tipů:

  • Vytvářejte originální obsah – Největšího rozšíření se dočkáte, pokud zveřejníte obsah, který jste sami natočili nebo vytvořili. Originální obsah zahrnuje váš unikátní hlas (tonalitu) a ukazuje jedinečný pohled, který na Facebook přinášíte. Je osobitý, poutavý a uživatelé ho preferují.
  • Optimalizujte pro sdílení – Vytvářejte obsah, který chtějí uživatelé sdílet. Takový obsah může vyvolat dialog či diskusi a přitahuje více lajků a reakcí.
  • Optimalizujte pro doporučování – Ujistěte se, že váš obsah splňuje pravidla integrity a pokyny pro doporučený obsah.

A co Meta ještě doporučuje?

  • V případě pochybností začněte s Reels. Reels jsou totiž skvělým způsobem, jak oslovit nové fanoušky.
  • Často měřte své výsledky. Jenom díky tomu zjistíte, co funguje a kde se můžete zlepšit.

Podrobnosti najdete na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře