Kolik hashtagů byste měli přidat k příspěvkům na Instagramu, abyste maximalizovali dosah a zapojení uživatelů? Rady se různí. Zatímco jedna studie ukázala, že čím menší počet, tím lépe, Instagram doporučuje přesně 3 až 5 relevantních hashtagů. S doporučením přichází i nejnovější analýza, která zkoumala více než 18 milionů příspěvků na Instagramu.
Hlavní zjištění studie, kterou provedla společnost Later, je – více hashtagů je rozhodně lepší, a to z několika důvodů.
Pokud jde o dosah, vychází najevo, že příspěvky s 20 hashtagy mají nejvyšší průměrnou míru dosahu a příspěvky s 30 hashtagy jsou na tom velmi podobně.
Z hlediska engagementu (počty likes a komentářů) studie zjistila, že nejlepších výsledků dosahuje 30 hashtagů.
Vyšší počet hashtagů u příspěvků jistě dává smysl, protože je snazší váš obsah objevit. Příspěvky se totiž dostanou do více kanálů Instagramu. Na druhou stranu se může stát, že posty budou vypadat nepřehledněji. Studie ale ukazuje, že to pro uživatele zase tak velký problém nepředstavuje.
Co tedy s různými radami? Opět vychází najevo, že neexistuje jednoznačná odpověď, protože záleží na vašem unikátním publiku, na co reaguje a čeho se snažíte docílit. Pokud se například snažíte navázat kontakt s velmi úzce specializovanými komunitami, může být menší počet hashtagů lepší volba, protože oslovíte skutečně pouze lidi, kteří jsou relevantní. Na druhou stranu více hashtagů může připoutat pozornost více lidí, přestože v této skupině budou také nezainteresovaní.
Abyste tedy zjistili, co vám vyhovuje nejvíce, je potřeba zkoušet a experimentovat.
Doporučujeme si také projít celou studii.