Instagram uvádí, že 60 % firemních účtů používá ve Stories některý z interaktivních prvků, ať už je to hashtag, zmínka, hlasování, anketa nebo kvíz. Tyto prvky vytváří poutavější příběhy, vybízí uživatele k interakci a tím pádem se zvětšuje pravděpodobnost, že je obsah zaujme a zhlédnou celé jeho sdělení. Seznamte se s tím, jak je využít i v reklamách. Konkrétně se podíváme na Poll Stickers.
Instagram chce motivovat inzerenty, aby více využívali interaktivní prvky i v instagramové reklamě. Na svých stránkách zveřejnil case study z polské kampaně módní značky Reserved. Ta do sezónní reklamy vložila anketu a výsledky byly velmi zajímavé. Interaktivní reklama přinesla 1,5x větší povědomí o značce ve srovnání s klasickou reklamou v Instagram Stories a 12x větší povědomí o značce, když kromě Poll Sticker obsahovala i textaci vyzývající k akci.
Pokud si chcete interaktivní reklamu se samolepkou ankety vyzkoušet i vy, postupujte podle následujících kroků:
- Ve Správci reklam začněte klasicky tvořit reklamní kampaň. Zvolte Účel kampaně a další náležitosti.
- Na úrovni Sady reklam v sekci Umístění zvolte Ruční umístění a vyberte pouze Instagram Stories. Pamatujte, že možnost automatického umístění není pro interaktivní reklamy v Instagram Stories zatím k dispozici.
- Na úrovni reklamy vyberte jako formát Jeden obrázek nebo video. Poté co zvolíte fotografii/video, najdete pod textovým polem možnost Přidat interaktivní reklamu.
- Následně si můžete nadefinovat znění ankety, upravit její pozici i šíři. Doporučujeme přidat URL webu a zvolit výzvu k akci. Po vyplnění všech náležitostí reklamu klasicky spusťte.
Nejen Instagram vidí v interaktivní prvcích potenciál. Proto jste mohli nedávno zaznamenat, že i Facebook začal testovat Poll Ads v mobilním News Feedu.
Už jste interaktivní reklamu s prvkem ankety někdy využili? Pokud ano, podělte se s námi o své postřehy a zkušenosti v komentářích pod článkem.