Facebook je ideálním místem, kde mohou obchodníci s módou čerpat inspiraci, představovat nové kolekce, sbírat zpětnou vazbu a kreativně řádit. Propagace módních značek má už i u nás dveře dokořán otevřené a čeští fanoušci fashion stránky doslova hltají. Jestliže se pohybujete ve světě ramínek, převlékacích kabinek a módního designu, ale jste zatím facebookovým benjamínkem, začtěte se do dalších řádků – ukážeme vám, jak propagovat módu na Facebooku.
Mylnou domněnkou je, že by vaše stránka měla mít co nejvíce fanoušků za každou cenu a co nejvíce příspěvků za den. Zde totiž platí, že kvalita vítězí nad kvantitou.
Podle Jana Bartoše jsou největším zabijákem růstu stránky sami marketéři, tedy správci stránek:
„Odmítají si přiznat, že sociální sítě jsou něco jiného než klasický marketing. Místo toho, aby fanouškům říkali, co je zajímá a co chtějí slyšet, doslova jim cpou to, co zajímá je samotné. Dokud si toto neuvědomí a nepřijmou pravidla sociálních sítí, nemají šanci na nich uspět.“
Přitom stačí málo k udržení pozornosti vašich fanoušků a zapojení je do tvorby vašich stránek. Zvlášť u módy je výhodou zásoba krásných fotek, koláží, outfitů a vůbec zajímavého a chytlavého, tzn. sexy obsahu – jako příklad uvádíme POSHme.cz.
Aby příspěvek dosáhl vysokého dosahu, sdílení a likes, je důležitá jeho atraktivita. Je škoda Facebook využívat jen pro postovaní nudných aktualit z vašeho obchodu, když právě chytlavým obsahem udržíte aktivní své fanoušky/zákazníky a navíc nalákáte i ty nové.
,,Aktivní fanoušci pomáhají šířit váš obsah, a výrazně tak urychlují organický růst stránky a tím i nových zákazníků.” Eliška Vyhnánková
Jak tedy na stránku přispívat? Zjistěte si, kdy jsou vaši fanoušci nejaktivnější a přizpůsobte tomu postování s minimálně třemi příspěvky za den, což je doporučovaný ideální počet příspěvků pro udržení stránky „zdravě“ aktivní.
Nebojte se zábavného obsahu v kombinaci s informacemi o vašem obchodě, lidé si totiž na Facebook stále chodí spíše odpočinout.
Co tedy patří na Facebook?
Novinky
Nová kolekce, nové modely? Předejte tuto informaci svým fanouškům jako prvním!
Slevy
Kdo jiný by o vašich slevách měl vědět dříve než věrný fanoušek?
Zapojte fanoušky
Nechte své fanoušky hlasovat o příští kolekci, značce či modelu. Krásným příkladem je tento příspěvek mladé modní návrhářky, která nechala své zákaznice rozhodnout o tom, zda daný model půjde do světa, nebo ne.
A stejně tak tento příklad, kdy internetový obchod POSHME nechává fanoušky hlasovat o tom, jakou sukni zařadit do další kolekce.
Outfity
Některé kousky nejlépe vyniknou na modelce či v kombinaci s jiným modelem. Ne a ne se zbavit špatně prodejných kusů? Dobré foto a šikovné kombinace dělají divy a mohou rozpoutat zajímavé diskuze pod příspěvkem. Živé diskuze zvyšují dosah příspěvku nejvíce, takže se nebojte fanoušků ptát na názory, nápady…
Nebo nechte fanoušky poslat, jak právě jim sluší váš model, a o šikovný dosah máte postaráno:
Fotky ze zákulisí
Dorazily vám nové látky, ze kterých budete šít? Máte hotový první model? Dorazila nová kolekce? Foťte a sdílejte!
Blog
Nezbytností spousty (nejen) módních obchodů se stávají blogy. Šikovně zpracovaný blog se vám postará o pravidelný obsah na Facebook stránku a zároveň poslouží jako hezké promo vašich produktů. Kde jinde se rozepsat o kvalitních látkách, postupech výroby či zákulisí vaší značky/obchodu než na blogu?
Hezkou práci předvádí český Zoot, který se pustil rovnou do tištěného magazínu, online ke čtení zde.
Stylista
Jiným příkladem zapojení fanoušků a přivedení nových zákazníků je osobní stylista, přítomný pro vaše zákazníky online. K dokonalosti tuto službu dovedl anglický Asos.
Dalším příkladem může být již zmiňovaný Zoot, který nepravidelně pořádá dopoledne se stylistkou ve svých výdejnách, nebo speciální kolekce na webu:
Důkazem, že i u nás můžete mít kvalitní a funkční Faceboook stránky, jsou následující obchody.